آغاز روند رسیدگی به شکایات انتخاباتی؛ بیش از 16 هزار شکایت از سراسر افغانستان ثبت شده است

توسطروایت زنده

دی ۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی می گوید که شام روز گذشته(چهارشنبه، 4 جدی) روند ثبت شکایات مربوط به اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده و دفترهای ولایتی این کمیسیون امروز دسته‌بندی و تحلیل شکایت‌ها را آغاز کرده‌اند.

زهره بیان شینواری، رییس کمیسیون مستقل شکایات انتخاباتی امروز پنج‌شنبه(5جدی) در یک نشست خبری با بیان این خبر گفت: “همکاران ما در دفتر مرکزی در حدود 16 هزار و 500 شکایت را به ثبت رسانده اند، البته در سراسر کشور. از مجموع شکایات ثبت‌شده در حدود 14 هزار و 200 شکایت آن مربوط ۳۳ ولایت و حدود 2 هزار و 300 شکایت و اعتراض در دفتر ولایتی کابل به ثبت رسیده است”.

Elections

شینواری افزود، اکثر تکت های انتخاباتی شکایات خود را درج کرده اند؛ دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی به رهبری عبدالله عبدالله 8 هزار شکایت، تیم صلح و عدالت اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار در حدود 4 هزار و 400 شکایت، تکت انتخاباتی دولت‌ساز به رهبری اشرف غنی بیش از 3 هزار شکایت و ستاد انتخاباتی امنیت و عدالت به رهبری رحمت‌الله نبیل، ۱۵ شکایت ثبت کرده اند.

رییس کمیسیون شکایات انتخاباتی تاکید کرد که از امروز این کمیسیون کار بررسی شکایت ها را آغاز کرده و مطابق قانون در مدت ۱۵ روز بعد از ثبت شکایات، نتایج بررسی‌های خود را نشر می کند و دسته های انتخاباتی بعد از آن می توانند استیناف طلب شوند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *