یوناما: در 10 سال گذشته تلفات غیرنظامیان در افغانستان از مرز 100 هزار نفر گذشته است

توسطروایت زنده

دی ۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان “یوناما” می گوید، از زمانی که یوناما در سال ۲۰۰۹ به صورت سیستماتیک ثبت تلفات غیرنظامیان را آغاز کرده، تا اکنون تلفات آن‌ها از ۱۰۰ هزار نفر بیشتر شده است.

تدامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان امروز پنج‌شنبه(5جدی) با نشر یک بیانیه در مورد ضرورت صلح گفته است که صلح برای آینده افغانستان مهم است.

یاماموتو از تلاش های مردم افغانستان و دیگر جهت های اصلی برای پیشرفت و تحقق گفتگوهای مستقیم بین افغان ها استقبال کرده و افزوده است که سازمان ملل متحد متعهد است تا از یک روند فراگیر به رهبری مردم افغانستان که از حقوق همه شهروندان حفاظت کند و به صلح پایدار منجر شود، حمایت کند.

yomamato

وی تاکید کرده است: “جنگ هنوز در افغانستان از غیرنظامیان قربانی می گیرد. با اندوه فراوان تایید می نمایم که تنها در ۱۰ سال گذشته، از زمانی که دفتر معاونت سازمان ملل متحد(یوناما) در سال ۲۰۰۹ به صورت سیستماتیک ثبت تلفات افراد ملکی را اغاز نمود، تا اکنون تلفات افراد ملکی از ۱۰۰ هزار نفر بالا رفته است.”

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان اضافه کرده که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری هرچه باشد، صلح مسأله مهمی برای اداره جدید خواهد بود.

او با بیان این که هیچ راه حل نظامی برای ختم جنگ در افغانستان وجود ندارد، از همه جهت های ذیدخل در مسأله افغانستان خواسته است که برای پایان جنگ، گام های واقعی و محکمی بردارند.

به گفته یاماموتو، سازمان ملل معتقد است که مذاکرات بین الافغانی که شامل زنان و جوانان باشد، برای یک روند صلح به مالکیت افغانستان ضروری و برای همه تلاش های جاری صلح، کلیدی است.

او از همه شرکت کنندگان در تلاش های صلح خواسته تا میلیون ها شهروند افغانستان به خصوص قربانیان جنگ را در نظر بگیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *