جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

۱۰ عادت روزانه آدم‌های بسیار موفق که هرگز ترک نمی‌شوند

خواندن 5 دقیقه
0
(0)

رایج‌ترین سوالی که بین مردم وجود دارد این است که انسان‌های موفق، چطور به اوج قله موفقیت رسیده‌اند؟ یکی از پاسخ‌های این پرسش، می‌تواند در عادات روزانه‌ی این آدم‌ها پنهان باشد. اما این عادات دقیقا چه هستند و چه ارتباطی با موفقیت دارند؟

دراین نوشتار با عادات روزانه‌ی آدم‌های موفق آشنا خواهیم شد. اگر شما هم کنجکاو هستید که این عادت‌ها را بدانید، با ما در این نوشتار همراه باشید!

۱. زود از خواب بیدار می‌شوند

صبح زود بیدار شدن کار دشواری است. با این وجود بیدار شدن قبل از طلوع خورشید می‌تواند شروعی فوق‌العاده برای روزتان بسازد و سبب شود که همه چیز عالی و طبق روال پیش برود. یکی از آدم‌های به شدت موفقی که صبح‌ها قبل از ساعت ۶ بیدار می‌شود، تیم کوک، مدیر عامل اپل است. در واقع او روزش را در ساعت ۳:۴۵ دقیقه آغاز می‌کند! تعداد زیادی از آدم‌های موفق همین عادت را دارند. بنابراین می‌توان سحرخیز بودن را یکی از فاکتورهای موفقیت دانست.

اما فایده‌ی زود بیدار شدن چیست؟ واضح‌ترین پاسخ این است که زمان کافی برای انجام کارهای‌تان خواهید داشت. به علاوه، زمانی هم برای توسعه‌ی شخصی دارید، از جمله اینکه می‌توانید دفتر روزانه‌تان را بنویسید یا روی یک پروژه‌ی خلاقانه فکر کنید. دیگر فایده‌ی سحرخیزی این است که کنترول بیشتری روی روزتان خواهید داشت.

 ۲. هر روز مراقبه (مدیتیشن) می‌کنند

مراقبه عملی است که طی آن، از تکنیک‌هایی برای تعلیمِ تمرکز و توجه به مغزتان استفاده می‌کنید.

اپرا وینفری، بانوی مشهور و موفقِ برنامه‌های تلویزیونی، یکی از کسانی است که هر روز صبح مراقبه می‌کند. او معتقد است این کار به او احساس رضایت خاطر و شادمانی می‌دهد.

مراقبه می‌تواند دامنه‌ی توجه را افزایش و استرس را کاهش بدهد، دو ویژگی مثبتی که سبب افزایش سطح بهره‌وری و تسهیل انجام امور در طول روز می‌شوند.

۳. یک صبحانه‌ی سالم می‌خورند

زمانی که پای موفقیت در میان است، برنامه‌ی غذایی‌تان نیز اهمیت دارد. شاید به همین دلیل است که بسیاری از آدم‌های موفق خود را به خوردن یک صبحانه‌ی سالم ملزم می‌کنند.

سایمون کاول، سازنده‌ی مشهور برنامه‌ی ایکس-فاکتور روز خود را با خوردن آب پاپایا و لیمو، جوی دوسر و دو نوع اسموتی آغاز می‌کند!

۴. از قبل برای روزشان برنامه‌ریزی می‌کنند

با این کار بهتر می‌توان زمان را مدیریت کرد زیرا دقیقا می‌دانید که اهداف‌تان در طول روز چیست و گرفتار کارهای بی‌فایده نمی‌شوید.

یک دفترچه بردارید و کارهایی را که باید انجام بدهید، یادداشت کنید. با این کار جریان خلاقیت نیز در شما افزایش می‌یابد.
یک دفترچه بردارید و کارهایی را که باید انجام بدهید، یادداشت کنید. با این کار جریان خلاقیت نیز در شما افزایش می‌یابد.

یک دفترچه بردارید و کارهایی را که باید انجام بدهید، یادداشت کنید. با این کار جریان خلاقیت نیز در شما افزایش می‌یابد.

۵. برنامه‌ی زمانی وظایف‌شان را روی تقویم مشخص می‌کنند

تهیه‌ی لیست کارهای لازم و زمان‌بندی همه چیز از قبل، کاری است که برخی از آدم‌های موفق همواره انجام می‌دهند.

جردن هاربینگر، صداپیشه، وکیل و روزنامه‌نگار آمریکایی، توصیه می‌کند که یک تقویم داشته باشید و تمام روزتان را به دقت در آن برنامه‌ریزی کنید. با این کار هم لیستی از کارهای لازم مقابل چشم‌تان دارید و هم استرس و اضطراب‌تان از بین می‌رود.

۶. برای چک کردن ایمیل‌ها و پیام‌ها زمان مشخصی دارند

برای چک کردن پیام‌ها زمان محدودی را انتخاب کنید و به آن پایبند بمانید. هر ۱۰ دقیقه یک بار سر زدن به ایمیل، ابدا کار درستی نیست و قطعا در روند کار و تمرکزتان اختلال ایجاد می‌کند. واقعیت این است برای رسیدن به موفقیت، اطلاع از اینکه زمان‌تان کجا صرف می‌شود اهمیت زیادی دارد.

۷. زمانی را برای چیزهای ارزشمند اختصاص می‌دهند

میل به موفقیت ممکن است گاهی مانعِ داشتن یک زندگی متعادل شود. بنابراین فراموش نکنید که زمانی را برای عزیزان‌تان بگذارید، و مراقبت از خود و ذهن‌آگاهی را در برنامه‌ی همیشگی زندگی‌تان قرار بدهید. غفلت از این‌ها سبب می‌شود که سیستم حمایتی یا چیزهایی را که شما را به جایگاه فعلی‌تان رسانده‌اند، از دست بدهید.

۸. ورزش می‌کنند

مزایای ورزش بیشمارند، و به همین دلیل است که بسیاری از آدم‌های موفق آن را در لیست کارهای روزانه‌شان دارند. باراک اوباما، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، می‌گوید روزش را زود شروع می‌کند تا بتواند ورزش کند.

ورزش نقشی کلیدی در موفقیت دارد به این دلیل که عملکرد شناختی شما را بهبود می‌دهد. به علاوه، ورزش کردن نقش مثبتی در بهداشت روانی دارد، نشانه‌یی که برای غلبه بر موانع پیش روی‌تان نیاز خواهید داشت.

۹. هر روز مطالعه می‌کنند

با مشغله‌های زندگی امروز پیدا کردن زمانی برای مطالعه کار سختی است. یکی از کسانی که مطالعه را بسیار جدی می‌گیرد، وارن بافت است. او ۸۰ درصد روزش را به مطالعه می‌گذراند.

یادتان باشد که در مورد کتاب‌هایی که می‌خوانید، گزیده‌کار باشید، زیرا آدم‌های بسیار موفق معمولا علم‌آموزی را بر سرگرمی ترجیح می‌دهند.

۱۰. دفتر روزنگار دارند

ثبت کردن افکار و احساسات، یکی دیگر از عادات ارزشمند آدم‌های موفق است. یکی از ساده‌ترین شیوه‌ها برای انجام این کار، داشتن یک دفتر روزنگار (یادداشت روزانه) است.

یادداشت کردن اتفاقات و افکار روزانه، می‌تواند هوش هیجانی شما را بهبود بدهد زیرا سبب می‌شود که بیشتر فکر کنید و با نوشتن احساسات‌تان، آنها را بهتر بفهمید. به علاوه، نوشتن کمک‌تان می‌کند که پیشرفت در کار و اهداف حرفه‌ای‌تان را راحت‌تر پیگیری کنید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان