صالح: از اعلان نتایج نخستین انتخابات استقبال می‌کنیم/ در مقابل کسانی که در هر دو کمیسیون غوغا کردند، بی‌تفاوت نمی مانیم!

توسطروایت زنده

دی ۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

معاون اول دسته انتخالاتی دولت ساز می ‌گوید که از اعلام نتایج نخستین انتخابات ریاست جمهوری استقبال می‌کنند، اما این استقبال توأم با شکایت‌ها است.

امرالله صالح امروز چهارشنبه(4جدی) در یک نشست خبری گفت: ۸۶ هزار رأیی ‌که قابل تفتیش بودند، در جمع آرای معتبر حساب نشده‌ و کمیسیون مستقل انتخابات باید در این باره پاسخ بگوید.

او افزود: “براساس تخمین ما، رای تیم دولت ساز ۵۵ درصد است. ۱۸ هزار رأی مفقود است و ما در این باره معلومات نداریم که کجا شده‌ است”.

معاون اول دسته انتخاباتی دولت ساز ادامه داد که دلیل اصلی مفقودی آرا در کمیسیون مستقل انتخابات، حضور یک شخص غوغاسالار بوده که در تلاش مشهور شدن است.

amrullah saleh

او اضافه کرد: “شکایات خود را درج کردیم؛ به دنبال سه موضوع مشخص هستیم. به تخمین ما رای ما 55 درصد است و اگر تفتیش درست شود، رای ما 4 درصد بالا می رود. موضوع دوم شکایت ما این است که یک کمیشنر کمیسیون شکایات قبل از این که هیچ ورقی روی میزشان قرار گیرد، دو تخطی بزرگ انجام داده و گفته که تفتیش 27 ولایت دوباره از سر گرفته می شود. این تخطی است و اگر این‌ها به خاطر شهرت یابی فردی، با سرنوشت ملی بازی کند ما بی تفاوت نیستیم.”

صالح تصریح کرد که تیم اش 3 هزار و 761 شکایت موردی را در کمیسیون شکایات ثبت کرده و نتایج ولایت ننگرهار برایش غیرقابل قبول است؛ مگر این که رای ها از حافظه ماشین ولایتی به حافظه ماشین مرکزی کمیسیون انتخابات ثبت شود.

او در مورد اظهارات عبدالله عبدالله، رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی نیز گفت: “او به رییس تیم دولت ساز و رییس جمهور افغانستان، با پاماندن به مرزهای سیاسی دشنام داده که مه خجالت می کشم به زبان بیارم، یا این تیم فهمیده که هیچ چیزی به دست نمی اورد و دچار افسردگی شده که بخیر ما در دولت آینده علی آباد را کلان تر می سازیم.”

معاون اول دسته انتخاباتی دولت ساز همچنان سایر کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری را “کاندیدان وغیره” خوانده، تاکید کرد: “خواهش ما از آنان این است که قبل از اتهام بالای ما، ثابت کنید که 100 هزار تذکره ثبت شده جعلی بود یا خیر، در انتخابات به حدی بودید که 100 هزار رای را پوره کرده نتوانستید، به جای کودتای نرم و ایجاد حکومت مشارکتی، دنبال 100 هزار رای بگردید.”

وی از رسانه‌ها نیز خواست ذهن ملت را با “کاندیدان وغیره” مغشوش نسازند؛ زیرا به گفته او، “این ها غوغای شان برای جیب و دالرشان است”.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *