جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تولیدات زعفران افغانستان به ۲۰ تُن رسید

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

وزارت زراعت اعلام کرده است که بر اساس آخرین آمار، تولید زعفران افغانستان به حدود 20 تن در سال رسیده است.

این وزارت امروز چهارشنبه(4جدی) در یک خبرنامه گفته است که بر اساس آخرین آمارهای جمع‌آوری شده، میزان تولید زعفران در سال روان ۲۲ درصد افزایش یافته و به ۱۹هزار و ۴۶۹ کیلوگرام رسیده است.

وزارت زراعت افزوده است که در سال جاری و در کل کشور، به صورت ترویجی و تولیدی، 7 هزار و ۵۵۷ هکتار زمین زعفران کاشت شده و میزان تولید در مقایسه با سال گذشته، حدود ۲۲ درصد افزایش داشته است.

این وزارت در حالی از افزایش 22 درصدی تولید زعفران در سال جاری خبر داده است که سال گذشته در سراسر کشور 6 هزار و ۲۷۲ هکتار زمین زعفران زیر کاشت این گیاه رفته و میزان تولید آن نیز ۱۶ تُن بود.

Saffron

بر اساس آمار وزارت زراعت، ولایت‌های هرات، بلخ، فاریاب، قندهار، ارزگان، دایکندی و سرپل به ترتیب بیش‌ترین تولید زعفران را داشته‌ است.  بیش‌ترین کشت‌زارهای زعفران در ولایت هرات بوده که به 7 ‌هزار هکتار می‌رسد.

وزارت زراعت عمده‌ترین دلایل‌ افزایش تولید زعفران افغانستان در سال جاری را افزایش ساحات تحت کشت، خدمات وزارت زراعت چون آموزش‌دهی به دهقانان، توزیع پیازهای خوش‌کیفیت و ساخت مزرعه‌های نمایشی زعفران به دهقانان خوانده است.

به گفته این وزارت، در سال روان همچنان چهار مرکز پروسس زعفران در ولایت‌های کابل، غزنی، فاریاب و هرات تجهیز شده‌اند و هم‌چنین بیش از دوهزار زعفران‌کار مرد و زن آموزش دیده‌اند.

پیش از این زعفران افغانستان پس از یک آزمایش از نگاه کیفیت و طعم در یک موسسه در بلژیک، برای هشتمین سال متوالی به عنوان یکی از بهترین زعفران‌های جهان شناخته شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان