هشدار وزارت داخله؛ زندان در انتظار کسانی که از مواد سوخت دودزا استفاده می‌کنند!

توسطروایت زنده

دی ۳, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت داخله به مالکین شهرک‌های رهایشی، خشت‌پزی‌ها، حمام‌ها، سالون‌های عروسی، کارخانه‌های تولیدی، رستورانت‌ها و حوض‌های سونا و سایر مراکز تجارتی در کابل هشدار داده است تا یک‌شنبه آینده از استفاده از مواد دودزا خودداری کنند.

وزارت امورداخله شب گذشته(2جدی) در یک ابلاغیه به مالکین شهرک‌های رهایشی، خشت‌پزی‌ها، حمام‌ها، سالون‌های عروسی، کارخانه‌های تولیدی، رستورانت‌ها و حوض‌های سونا و سایر مراکز تجارتی در کابل ابلاغ کرده است که از استفاده مواد سوخت دودزا خودداری و به توصیه‌های اداره ملی حافظت از محیط زیست عمل کنند.

kabul

در ابلاغیه این وزارت آمده است که در صورت تخطی، پولیس مطابق ماده 807 کود جزا برخورد می‌کند. بر اساس این ماده، شخصی که مواد مضره یا مواد آلوده کننده را در آب، خاک یا هوا به اندازه که کیفیت فیزیکی، کیمیایی یا بیولوژیکی آن ها را طوری که به انسان یا سایر موجودات زنده، گیاهان یا بناها مضر باشد، پخش کند، مرتکب جرم محیط زیستی شناخته شده، به حبس متوسط محکوم می گردد.

وزارت داخله تاکید کرده که الی روز یک‌شنبه(8جدی) سال روان، مالکین شهرک‌های رهایشی، خشت‌پزی‌ها، حمام‌ها، سالون‌های عروسی، کارخانه‌ تولیدی، رستورانت ها و حوض‌های سونا و سایر مراکز تجارتی در کابل فرصت دارند تا از استفاده مواد سوخت غیرمعیاری و دودزا خودداری کنند.

این در حالی است که با ورود فصل سرما، هوای شهر کابل به شدت آلوده شده و در صدر آلوده‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *