جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
8 بازدید

3 راه برای شاد نگه داشتن کارمندان‌ در محیط کار

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

آیا در محل کارتان شاد و راضی هستید؟ صحبت در مورد خوشحالی روز جمعه یا درست قبل از یک تعطیلات دو هفته‌ای نیست. بحث رضایت و خوشحالیِ عمیق شماست بدین مضمون که بتوانید با خودتان بگویید”من در جای درستی قرار دارم و همه چیز عالی است”.

رضایت و شادمانیِ واقعی در محل کار سبب می‌شود که با انگیزه و انرژی بیشتری وظایف‌تان را انجام بدهید. منظور ما از رضایت و خوشحالی این نیست که احساس کنید به لحاظ حرفه‌ای در مسیر بسیار خوبی قرار دارید، کارتان را به خوبی انجام می‌دهید و خودتان را در موضع قدرت می‌بینید. حقیقت این است که، شما می‌توانید همه‌ی این موارد را داشته باشید، و باز هم خوشحال نباشید.

شاید از خودتان بپرسید، “آیا خوشحالی در محیط کار اهمیت دارد؟ پاسخ این سوال مثبت است! و آمار زیادی وجود دارد که از این ارزیابی حمایت می‌کنند، اما قبل از پرداختن به آنها، بیایید برای لحظه‌ای در نظر بگیریم که وقتی در محیط کار ناراضی هستیم چه اتفاقی می‌افتد.

اول از همه اینکه اگر ما از شغل‌مان ناراضی باشیم، بعید است که آن را به زبان بیاوریم، و احتمالا احساس‌مان را به جملات دیگری بیان می‌کنیم،‌ مثلا: «این محیط انرژی من را می‌گیرد یا از رئیسم متنفرم.»

خواه یک کارمند تازه باشیم و خواه زمان زیادی به بازنشستگی‌مان نمانده باشد، وقتی در محیط کار رضایت و شادی نداریم، احتمالا کند کار می‌کنیم، تمرکز نداریم، و ممکن است منفعل و پرخاشگر باشیم.

وقتی افراد در محیط کارشان ناراضی هستند ممکن است دست به هر کار منفی بزنند، با این وجود تعداد کمی از آنها نزد رئیس‌شان می‌روند و می‌گویند “من اینجا خوشحال نیستم.” زیرا این جمله بسیار خطرناک است. اما ضرورتی ندارد که شما مستقیما از کارمندتان بشنوید که او خوشحال نیست. کافی است رفتارهای او را مد نظر داشته باشید.

نارضایتی و عدم خشنودی در محیط کار عواقب زیر را به دنبال دارد:

– استرس در محل کار: محیط کار پر از کارمندان ناراضی، سرشار از استرس است. و استرس گران تمام می‌شود. مطابق با برآوردهای انجمن روانشناسی آمریکا بیش از 500 میلیارد دالر در سال به دلیل استرس در محیط کار هدر می‌رود.

علاوه بر این، سالانه ۵۵۰ میلیون روز کاری به دلیل استرس شغلی از دست می‌رود. در واقع،‌ کارکنان پراسترس بیشتر بیمار می‌شوند. و تقریباً ۶۰٪ حوادث در محیط کار ناشی از استرس هستند.

– کناره‌گیری: افراد ناراضی معمولا از تیم کناره‌گیری می‌کنند. و رهبران کسب و کار می‌دانند که این اتفاق چه ضرری می‌رساند. بهره‌وری محیط‌های کاری که نرخ تعامل کارمندان در آنها پایین است، ۱۸ درصد کمتر و سود آنها ۱۶ درصد پایین‌تر است. سهام آنها نیز در این میان با آسیب مواجه خواهد شد: ارزش سهام شرکت‌های دارای نرخ تعامل پایین، در طول زمان کاهش ۶۵ درصدی را به خود می‌بیند.

– نرخ تغییر شغل: نارضایتی و استرس باعث می‌شود افراد مدام شغل‌شان را تغییر بدهند. مطابق با موسسه‌ی استرس آمریكا، استرسِ محل كار باعث می‌شود كه نرخ تغییر شغل افراد، تا ۵۰٪ افزایش بیابد. و از دست دادن نیروی کار نیز هزینه در بر دارد.

به این ترتیب، خوشحالی و رضایت در محل کار، امر بسیار مهمی است. ما می‌دانیم که نیروی کار خوشحال ارزش کمپنی و قیمت سهام آن را افزایش می‌دهد.

برای داشتن کارمندانی خوشحال و راضی، چه اقداماتی لازم است؟

شما به عنوان یک رهبر و تصمیم‌گیرنده در محیط کار و برای تیم‌تان، چه کارهای متفاوتی انجام می‌دهید تا کارمندانی شاد و راضی داشته باشید؟ چطور محیطی آرام برای افراد سازمان‌تان فراهم می‌کنید؟ چطور می‌توانید فرهنگی ایجاد کنید که نیروها همه دوست داشته باشند در آن ماندگار شوند؟

بر اساس تجربه‌ی شرکت‌هایی که محیط و کارمندانی شاد دارند، برای داشتن یک محیط کاری این سه مورد را مد نظر داشته باشید:

۱. به حالات و رفتار خودتان توجه کنید. غالبا چه خلق و خویی دارید؟ دیگران به طور کلی چه توصیفی از شما دارند؟ عصبی هستید؟ عجول؟ متمرکز؟ حواس‌پرت؟ بیش از حد گرفتار؟ هنگامی که روش غالب رفتارتان را می‌دانید، از خودتان بپرسید که آیا این همان چیزی است که واقعاً می‌خواهید. اگر پاسخ‌تان منفی است، تغییراتی را در رفتارتان اعمال کنید.

۲. از تیم‌تان بپرسید که در کارشان به چه چیزهایی نیاز دارند تا حجم شادی و رضایت‌شان بیشتر شود. و سپس در مورد تغییراتی که می‌توانید به وجود بیاورید، اقدام کنید.

۳. به خوبی‌ها توجه کنید. ما غالباً به جای توجه به مواردی که به درستی پیش می‌روند، خوبی‌ها، نکات مثبت و موفقیت‌ها، به طور خودکار به آنچه دچار مشکل شده‌است یا کارهایی که هنوز انجام نشده‌اند، توجه می‌کنیم. مرکز توجه‌تان را تغییر دهید.

وقتی قدم برداشتن به سمت افزایش شادی و رضایت در محل را شروع کردید، برای انواع چالش‌ها آماده باشید. اینجاست که خلاقیت ظهور می‌کند و بهره‌وری افزایش می‌یابد. و از مسیرهایی به نتیجه خواهید رسید که خودتان هم فکر را نمی‌کنید‍. به علاوه همه در محیط کار خوشحال خواهند بود!

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان