جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غنی: کسی نمی تواند با میل تفنگ در افغانستان حکومت کند!

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

محمد اشرف غنی، رییس دسته انتخاباتی دولت ساز می گوید، اگر کسی فکر می‌کند که با استفاده از میل تفنگ می‌تواند در افغانستان حکومت کند، این خیال خام است.

اشرف غنی امروز یک‌شنبه(1جدی) در یک نشست خبری در واکنش به اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری، اعلان این نتایج را به تمام ملت مبارک گفت.

او با بیان این که از ابهام به طرف روشنایی، از عدم اعتماد به اعتماد و از تفرقه و تقسیم به طرف وحدت ملی می رویم، گفت، دولتی که شایسته ملت عظیم افغانستان باشد، ساخته می شود.

رییس دسته اتتخاباتی دولت ساز ادامه داد، هدف تیم دولت ساز خدمت مساوی برای هر افغان است و اعلان نتایج  انتخابات، نتیجه زحمات مداوم نیروهای امنیتی افغانستان بوده و آن ها حامیان و پاسبانان جمهوریت استند.

او خاطرنشان کرد، ضمن این که از کمیسیون انتخابات به خاطر برگزاری انتخابات قدردانی می کند، اما موارد مشخص شکایت نیز وجود دارد.

غنی تاکید کرد: دسته انتخاباتی دولت ساز تنها دسته انتخاباتی بوده که در کمپاین ها مورد حملات ترویستی قرار گرفته و دولت ساز نشان داده که تعهدش به منافع ملی کشور است.

ghani

او تصرح کرد: “تیم دولت ساز، ملت ساز است. به حیث رییس جمهور سر اجرای انتخابات و تطبیق قانون اساسی افتخار می کنم. کسانی که پلان های دیگری داشتند، باید فکر دوباره کنند.”

رییس جمهور همچنان افزود: “امروز جمهوریت تامین شد، جمهوریت محورش شهروند است و شهروندان افغانستان امروز روز جشن شان است”.

غنی قدرت را برای خودش وسیله خدمت خواند و ایجاد اقتدار ملی را  هدف تیم دولت ساز عنوان کرد.

رییس تیم دولت ساز گفت: “تیم ما قانونمند رفتار می کند، امیداریم تمام تیم ها قانونمند رفتار کند.”

او همچنان اضافه کرد، به درازا کشیده شدن روند انتخابات، مشکلاتی را برای شهروندان کشور به وجود آورده است و دوام و توقف هر روند ملی به زیان مردم افغانستان است.

غنی ادامه داد: “یار مسعود و یار مزاری در پهلویم است و از تمام مردم افغانستان نمایندگی می کنیم؛ از این لحاظ قصر جبل السراج به نام موزیم جهاد نام گذاری شده است، در افغانستان کسی با میله تفنگ حکومت کرده نمی تواند و کسانی که می خواهند با میل تفنگ حکومت کنند، خیال خام است. انتخابات تنها وسیله حاکمیت ملی است”.

به گفته او قوای امنیتی افغانستان تنها استعمال مشروع قوه را در دست دارند و استعمال قوه از سوی تیم دولت ساز در چارچوب قانون صورت می گیرد.

به باور رییس جمهور، فغانستان به حیث یک کشور مسوول و دارای یک دولت مسوول، با جهان در تعامل است و این تعامل با روی کار آمدن اداره منتخب بعدی، مستحکم‌تر خواهد شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان