جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

زرقا یفتلی؛ فعال حقوق زن از افغانستان برنده جایزه جهانی صلح شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

زرقا یفتلی، فعال حقوق زن از افغانستان برنده جایزه صلح “N-Peace” برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد شده است.

برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد روز گذشته(جمعه، 29قوس) فهرست یازده نفری برند‌گان جایزه اش اعلان کرد که در میان این 11 تن از کشورهای مختلف، زرقا یفتلی از افغانستان نیز حضور دارد.

کسانی که برنده این جایزه شده‌اند، طبق اعلام “UNDP” یا برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد، برای حل مناقشه و پیش‌گیری از آن و هم‌چنان فراهم‌سازی زمینه برقراری صلح در جوامع محلی نقش داشته‌اند.

Zarqa yaftali

زرقا یفتلی، رییس مرکز تحقیقاتی زنان و کودکان افغانستان است که به دلیل فعالیت در زمینه رشد زنان، صلح و امنیت از راه تحقیق و وکالت، برنده این جایزه شده است.

یفتلی در صفحه فیس‌بوک خود در این مورد نوشته است: “خوش‌بختانه از میان شماری زیادی که برای به دست آوردن جایزه ان ـ پیس نامزد شده بودند، من برنده‌ی آن از افغانستان شدم”.

جایزه N-Peace در سال ۲۰۱۰ تأسیس شده است. این جایزه از ابتکارات عمل UNDP است که به هدف درخشش فعالان و مدافعان حقوق زن اهدا می‌شود. این جایزه تاکنون به صد زن و مرد در هفت کشور افغانستان، اندونزی، میانمار، نپال، پاکستان، فیلیپین و سریلانکا اهدا شده است. گفتنی است که برای دریافت ۱۱ جایزه صلح برنامه توسعه‌ای سازمان ملل متحد در سال 2019، ۴۸ زن و مرد از کشورهای افغانستان، اندونزی، نپال، میانمار، سریلانکا، فیلیپین و پاکستان به صورت آنلاین رقابت می‌کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان