جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
1 نظر
بازدید

مشاور امنیت ملی ایران: با مذاکره امریکا و طالبان مخالف هستیم!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مشاور امنیت ملی ایران اعلان کرده که کشورش با مذاکره امریکا با طالبان در غیاب دولت افغانستان مخالف است.

علی شمخانی روز گذشته(چهارشنبه، 27قوس) در پایان دومین نشست گفت‌وگوهای امنیتی منطقه‌ای در تهران، در یک نشست خبری گفته است که هر راهبرد و هر نوع تصمیمی، بدون مشارکت دولت افغانستان غلط و فاقد کامیابی است، بلکه باید محور هر نوع تصمیم‌گیری، مردم و دولت افغانستان باشند و راه‌حل‌ها در جهت تولید دردسر و مدیریت ناامنی نباشد.

شمخانی افزوده است، آمریکایی‌ها بیشتر در افغانستان به دنبال مدیریت ناامنی برای استفاده از کناره افغانستان برای ناامن‌سازی مرزهای چین، روسیه، ایران و دیگر کشورها هستند.

او در مورد سفرهای هییت طالبان به ایران و گفتگوها با مقامات این کشور گفته است که ایران خواهان مذاکرات بین‌الافغانی است و در این رابطه برنامه‌ دارد و برنامه خود را با دولت افغانستان نیز شریک کرده است.

او مذاکره ایران و طالبان را برای تسهیل گفت‌وگوهای افغانی خوانده است.

IRan

مشاور امنیت ملی ایران اضافه کرده که آمریکا در تولید پرورش و انتقال داعش شکست خورده و می‌خواهد آن‌ها را از عراق و سوریه به افغانستان منتقل کند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون اتهامات مطرح شده مبنی بر کمک نظامی ایران به طالبان نیز گفته است: “ایران هیچ نیازی به کمک تسلیحاتی در درون افغانستان ندارد، سلاح هم از هر نوعی که شما بخواهید به وفور وجود دارد که قابل تامین باشد. این اتهام با مشی ایران که در جهت کمک به دولت و ایجاد صلح و ثبات در افغانستان است، همخوانی ندارد”.

این در حالی است که دومین نشست گفتگوی امنیتی منطقه‌ای با حضور مشاورین امنیت ملی کشورهای افغانستان، ایران، روسیه، هند، چین، ازبکستان و تاجیکستان روز چهارشنبه(27 قوس) در تهران برگزار شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها
  1. Sync Akıllı Ev Alarmı نیم‌رخ

    Hello, your articles look great. I will be sure to visit your website again.

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان