جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

ابراز نگرانی مجدد ایران از انتقال عناصر شکست‌خورده داعش از سوریه و عراق به افغانستان

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران نسبت به انتقال عناصر شکست خورده داعش از سوریه و عراق به افغانستان ابراز نگرانی می‌کند.

علی شمخانی صبح امروز چهارشنبه(27 قوس) در دومین نشست گفتگوهای امنیت منطقه‌ای در تهران تصریح کرد: “بعد از شکست داعش در عراق و سوریه، یکی از دغدغه های امنیتی، انتقال عناصر شکست خورده داعش از عراق و سوریه به افغانستان برای طراحی، سازماندهی و اجرای اقدامات تروریستی در داخل این کشور و همسایگان آن است”.

به گفته وی، تروریسم و افراط‌گرایی بلایی است که هنوز در منطقه ادامه دارد و صلح، امنیت و رفاه مردم را در کنار سایر عوامل زیان‌بار، تحت تاثیر قرار داده است .

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران تأکید کرد: “به جز همکاری و همراهی و شناخت درست ریشه‌های پیدایش و ترویج تهدیدات منطقه ای، مسیر دیگری برای مقابله موثر با آن وجود ندارد”.

iran

وی ادامه داد که در کنار تروریسم، شاهد تداوم حضور زیان‌بار برخی طرف‌های فرامنطقه‌ای اند که هم بخشی مهم از دلایل ایجاد تروریسم و افراطی‌گری در این منطقه بوده و هم بر شدت آن افزوده است.

شمخانی خاطرنشان کرد که بیش از ۴۰ سال است ثبات و توسعه در افغانستان تحت تاثیر “اشغال خارجی، جنگ داخلی و جنگ با تروریزم” قرار دارد.

دومین نشست گفتگوهای امنیت منطقه‌ای صبح امروز چهارشنبه(27 قوس) با حضور مشاوران امنیت ملی کشورهای منطقه به شمول افغانستان، ایران، روسیه، چین، هند، ازبکستان و تاجیکستان در تهران برگزار شد.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور نیز در سخنانی در این نشست تأکید کرد که افغانستان ضربات سنگینی بر گروه جنبش اسلامی ترکستان  و داعش در ولایات شمال شرق افغانستان وارد کرده که در نتیجه آن، تعدادی از این نیروها متواری شده و به پاکستان فرار کرده، تعدادی کشته شده و برخی دیگر نیز به طالبان پیوستند.

وی تأکید کرد که تروریزم، افراط‌گرایی خشونت‌آمیز، مواد مخدر، حمایت برخی دولت‌ها از بازیگران غیردولتی – که باعث بی ثباتی سیاسی در منطقه می گردد ـ تهدیداتی اند که امنیت منطقه را متأثر می سازد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان