جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

یونیسف: روزانه 9 کودک در افغانستان کشته و زخمی می‌شوند

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) می گوید به دلیل جنگ در افغانستان، به طور میانگین روزانه ۹ کودک در این کشور کشته و زخمی می‌شوند.

یونیسف امروز سه‌شنبه(26 قوس) با نشر گزارشی در مورد وضعیت کودکان افغانستان گفته است، به دلیل جنگ در میان سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ میلادی، شش هزار و ۵۰۰ کودک در این کشور کشته شده و ۱۵هزار کودک دیگر زخمی شده اند.

در این گزارش آمده است: “بسیاری از کودکانی که از جنگ رو در رو میان جناح‌های درگیر فرار کرده اند، هنوز هم تاثیر خشونت را بر زندگی روزمره شان احساس می‌کنند”.

یونیسف در گزارش خود گفته که در جریان سال ۲۰۱۸ میلادی، ۱۶۲ حمله به مکاتب، مراکز بهداشتی و کارمندان این بخش‌ها صورت گرفته و نیز در 44 رویداد، به دلیل اقدامات گروه‌های مخالف مسلح حکومت، کمک‌های انسانی به افراد نیازمند نرسیده است.

wounded kid

هینریتا فور، رییس اداره حمایت از کودکان ملل متحد در مورد این گزارش گفته است: “روزمره کودکان افغانستان، خانواده‌های شان و باشندگان محل از این جنگ وحشتناک رنج می‌برند”.

او افزوده است، کودکان افغانستان در وضعیت جنگی رشد می‌کنند؛ مکتب می‌روند، کار می‌کنند و آینده شان را می‌سازند.

در گزارش یونیسف آمده که حملات انتحاری و انفجار مواد جاسازی شده، بیشترین تلفات را بر کودکان وارد کرده و این حملات و انفجارها، تنها در نه ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، عامل ۴۲ درصد تلفات غیرنظامیان بوده است.

به نقل از این گزارش، حملات هوایی نظامیان افغانستان و طرفداران آنان در جریان سال ۲۰۱۸ میلادی، ۲۳۶ نفر را کشته و به همین شمار غیرنظامیان را زخمی کرده است. به گونه نمونه، در ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، در یک حمله هوایی بر یک منزل مسکونی در هلمند، ۲۳ غیرنظامی به شمول 10 کودک کشته شدند.

اداره حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، سال ۲۰۱۹ میلادی را یکی از سال‌های مرگبار برای مردم افغانستان خوانده و گفته است که در جریان این سال، ۹۲۷ کودک کشته شده و دو هزار و ۱۳۵ تن زخمی شده اند که ۵۰ درصد این تلفات، در ولایت های کابل، ننگرهار، پکتیا، هلمند، قندهار و فراه رخ داده است.

براساس این گزارش یونیسف، در مناطق شهری افغانستان، از هر پنج کودک، یک کودک به مکتب نمی‌رود.

هم‌چنین این اداره در گزارش خود خاطرنشان کرده که حدود دو میلیون کودک در افغانستان از سوءتغذیه مزمن رنج می برند.

یونیسف در پایان این گزارش از طرف‌های درگیر در جنگ افغانستان خواسته که برای حفاظت از زندگی کودکان، اقدامات جدی را روی دست گیرند و برای فراهم سازی زمینه آموزش، آب پاک و تامین بهداشت عمومی برای کودکان کار کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان