کلید همکاری با بیل گیتس، مطالعه این دو کتاب است

توسطتحریریه خبرنامه

آذر ۲۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

بیل گیتس علاقه‌ی خاصی به مطالعه دارد و معمولا کتاب‌هایی را توصیه می‌کند که خواننده را به فکر کردن وادار می‌کنند.

گیتس طی یک سخنرانی در تاریخ ۲ اکتبر در School Lakeside، جایی که در آن پل آلن، یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت را ملاقات کرد، اظهار داشت که از نظر او مطالعه‌ی دو کتاب برای افرادی که برای «بنیاد بیل و ملیندا گیتس استخدام می‌کند، ضروری است: «حقیقت‌محوری اثرَ هنس روسلینگ» و «فرشتگان نیکوتر سِرشت ما اثرِ استیون پینکر.»

بر اساس مطلبی که گیتس در سال ۲۰۱۸ در بلاگ خود نوشت، کتابِ “حقیقت‌محوری” درمورد “چگونگی بهتر کردن اوضاع دنیا است و اینکه چه چیزهایی در این دنیا هنوز نیازمند بهبود و توسعه هستند.” اینها مباحثی هستند که برای اهدافِ بنیاد او ضرورت دارند. یکی از اهداف این بنیاد بهبود سلامت و رفاه مردم در کشورهای در حال توسعه است.

حقیقت‌محوری یکی از کتاب‌های مورد علاقه‌ی گیتس است، به حدی که او در سال ۲۰۱۸، یک نسخه‌ی قابل دانلود از این کتاب را به هر کسی که فارغ‌التحصیل دانشگاه بود، اهدا کرد. گیتس در بلاگ خود نوشت: “گرچه فکر می‌کنم که همه باید این کتاب را بخوانند، چرا که بینش‌های بسیار مفیدی دارد برای هرکسی که از دانشگاه بیرون می‌‌آید و وارد مرحله‌ی بعدی زندگی خود می‌شود.”

بیل گیتس علاقه‌ی خاصی به مطالعه دارد و معمولا کتاب‌هایی را توصیه می‌کند که خواننده را به فکر کردن وادار می‌کنند.
بیل گیتس علاقه‌ی خاصی به مطالعه دارد و معمولا کتاب‌هایی را توصیه می‌کند که خواننده را به فکر کردن وادار می‌کنند.

کتاب دیگر، “فرشتگان نیکوترِ سرشت ما” دیدگاه واقعاً تازه‌ای را در مورد چگونگی دستیابی به نتایج مثبت در جهان ارائه می‌دهد.” این کتاب ۷۰۰ صفحه‌ای در مورد خشونت است. گیتس می‌گوید برای “ساخت جوامع صلح‌آمیزتر” درک خشونت اهمیت زیادی دارد.

گیتس می‌نویسد: “استیون پینکر، نویسنده‌ی این کتاب راه‌هایی را به ما معرفی می‌کند که به وسیله‌ی آنها بتوانیم مسیرهای مثبت را کمی موثرتر و نویدبخش‌تر کنیم. این در واقع نقش مثبتی است که ما می‌توانیم در این دنیا داشته باشیم.”

اما خواندن این کتاب‌ها فقط یک گام هستند؛ گیتس در Lakeside گفت: مردم باید بتوانند درگیر سؤالاتی مانند “واکنش شما به این کتاب چه بود؟” شوند. او دوست دارد که مردم مشتاق یادگیری باشند.

گیتس گفت این بنیاد به ویژه افرادی را استخدام می‌کند که دارای مجموعه مهارت‌های متنوعی هستند اما همه‌ی آنها در مورد جهان کنجکاوی دارند. “تنها مورد مشترک بین این افراد، مِیلی است که نسبت به پیشرفتِ جاری، و پیشرفتی که هنوز رخ نداده، دارند. آنها طالبِ یادگیری همین چیزها هستند.”

گیتس همچنین در آن جلسه‌ی سخنرانی گفت که مردم باید مشتاق یادگیری باشند: “دائما دانش‌تان را به روز کنید.”

اما به طور کلی، مهارت و “معیار اصلی” که گیتس معتقد است آدم‌ها برای موفقیت باید در خودشان توسعه بدهند “اعتماد به نفس به عنوان یک محصل و میل زیاد به یادگیری است.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نظر برای “کلید همکاری با بیل گیتس، مطالعه این دو کتاب است”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *