جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

برنامه کاهش سربازان امریکایی پای گراهام را به افغانستان کشاند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

لیندسی گراهام، سناتور حزب جمهوری خواه امریکا در سفری تازه به کابل می گوید که هدف اصلی این سفر ارزیابی وضعیت افغانستان است تا روی چگونگی کاهش مسوولانه‌ نیروهای امریکایی در افغانستان گفتگو کنند.

ارگ ریاست جمهوری گفته است که این سناتور امریکایی این اظهارات را شام روز گذشته(دوشنبه، 25قوس) در دیدار با رییس جمهور غنی بیان کرده است.

در این دیدار گراهام از نیروهای امنیتی افغانستان که بیشترین مسوولیت تامین امنیت و مبارزه با تروریزم را به عهده گرفته اند، ستایش کرده است.

این سناتور برجسته امریکایی ابراز امیدواری کرده است که تا روند صلح افغانستان بدون قربانی دست آوردهای 18 سال گذشته به ویژه حقوق زنان، نتیجه بدهد.

graham ghani

گراهام تاکید کرده که چگونگی پایان جنگ در افغانستان برای دولت امریکا مهم است و هدف اصلی سفر وی به کابل، ارزیابی وضعیت افغانستان بوده تا روی چگونگی کاهش مسوولانه‌ نیروهای امریکایی در افغانستان گفتگو کند.

از سویی هم رییس جمهور غنی گفته است که تروریزم هنوزهم به عنوان تهدید مشترک در برابر امنیت ملی امریکا و افغانستان قرار دارد، و نیاز است تا به گونه‌ مشترک در برابر آن مبارزه صورت گیرد.

غنی تاکید کرده که آتش بس و پرداختن به پناه‌گاه‌های امن طالبان در خارج از کشور، پرسش‌های مردم افغانستان است که باید به آن‌ها پاسخ داده شود.

وی خاطرنشان کرده که بر بنیاد برنامه‌ حکومت، تا پنج سال آینده سهم حکومت در تمویل بودجه‌ نیروهای امنیتی کشور، بیشتر خواهد شد.

این در حالی است که این سناتور امریکایی قبل از سفر به کابل، با مقامات پاکستانی در آن کشور نیز گفتگو کرده بود.

پیش از این شبکه‌ خبری ان بی سی به نقل از مقام‌های سابق و کنونی نظامی امریکا گزارش داده که وزارت دفاع این کشور تصمیم دارد هفته آینده زمان خروج چهار هزار سربازش را از افغانستان اعلام کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان