جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

احمد یوسف نورستانی از سوی دادگاهی در امریکا به کلاه‌برداری مالی متهم شد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دادگاه فدرال امریکا احمد یوسف نورستانی، رییس پیشین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان را به کلاه‌برداری مالی متهم کرده است.

وزارت عدلیه امریکا به نقل از دفتر دادستانی منطقه جنوبی کالیفرنیا گزارش داده است که یوسف نورستانی در دادگاه منطقه جنوبی کالیفرنیا اعتراف کرده است که در فاصله جولای 2015 و دسامبر 2018 در مورد سفرها و محل اقامتش دروغ گفته و به طور غیرقانونی بیش از صد هزار دالر از بودجه رفاه اجتماعی دولت آمریکا دریافت کرده است.

Mohammad Yousuf Nuristani1

براساس این خبرنامه، نورستانی در دادگاه اعتراف کرده است که او در ماه جولای 2015 به دریافت کمک‌های مالی دولتی به اداره “رفاه اجتماعی” درخواست داده و نیز بارها به اداره رفاه اجتماعی امریکا درباره سفرها و محل اقامتش دروغ گفته است.

قرار است حکم او به تاریخ ۹ مارچ 2020 صادر شود و نورستانی ممکن است به حداکثر 10 سال زندان و پرداخت 250 هزار دالر جریمه نقدی محکوم شود.

سفارت آمریکا در کابل نیز شب گذشته(یک‌شنبه، 24قوس) در توییتی نوشته است که یوسف نورستانی به جرم کلاهبرداری در آمریکا محکوم شده است.

سفارت امریکا تاکید کرده که “فساد مرز نمی‌شناسد. هر کسی در هر کشوری که اعتماد عمومی را نقض کند و یا از صلاحیت‌هایش سوء استفاده کند، عدالت باید در موردش اجرا شود.”

یوسف نورستانی در سال 2014 رییس کمیسیون انتخابات بود. انتخابات تحت مدیریت او پس از جنجال های فراوان منجر به تشکیل حکومت وحدت ملی شد و در سال 1397 رییس جمهور غنی او را به عنوان عضو مجلس سنای افغانستان منصوب کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان