جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

ادامه جنجال بر سر تصویب قانون حمایت از کودکان در مجلس؛ استجواب قیومی ناتمام ماند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

قانون حمایت از کودکان پس از تصویب نیز در مجلس نمایند‌گان جنجال آفرین شده و سبب گردید تا جلسه استجواب همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه بی نتیجه پایان یابد.

جلسه علنی امروز چهارشنبه(20 قوس) مجلس نمایندگان همچنان بر سر تصویب قانون حمایت از کودکان متمرکز بود. مخالفان این تصویب مدعی شدند که در جلسه رأی‌گیری روز دوشنبه گذشته برای تصویب قانون حمایت از کودکان، نصاب تکمیل نبوده است و باید یک هیأت برای بررسی این موضوع تعیین شود.

در همین حال نمایندگان در آجندای امروزشان همایون قیومی، سرپرست وزارت مالیه و نعیم حق‌مل رئیس اداره عالی بررسی را برای پاسخ‌گویی در مورد قطعیه سال مالی 1397 به مجلس فراخواندند، اما آن ها به دلیل جنجال های داخلی مجلس، بدون پاسخگویی مجلس را ترک کردند.

Afghanistan

جلسه امروز  مجلس نمایندگان پس از آن جنجال آفرین شد که میررحمان رحمانی، رییس مجلس نمایند‌گان می‌خواست درخواست نمایند‌گان معترض را به عنوان یک آجندای فوری مطرح کند که با اعتراض شماری دیگر از نمایندگان مواجه شد و سبب گردید تا پایان نشست روز چهارشنبه مجلس اعلام شود.

قانون حمایت از کودکان در جلسه روز دوشنبه مجلس نیز با مخالفت هایی همراه بود، اما این قانون با وجود این مخالفت ها به تصویب رسید و تصویب آن مورد استقبال حکومت نیز قرار گرفت. ماده اختلافی این قانون در مورد سن کودکان است که بر مبنای آن، کسانی که سن 18 ساله را تکمیل نکرده باشند، کودک محسوب می شوند.

هرچند سرپرست وزارت مالیه بارها از حضور در نشست استجوابی مجلس خودداری کرده‌ بود، اما در نشست امروز مجلس حاضر شد.

قیومی در حالی بدون پاسخ به سوالات از نشست استجوابی مجلس بیرون می‌شود که بر اساس گفته‌های تعدادی از اعضای مجلس، در بودجه سال گذشته 7 میلیارد افغانی حیف‌ومیل شده‌ است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان