جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

واشنگتن پست: تلفات نیروهای افغانستان در 18سال گذشته بیش از طالبان بوده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

بر اساس یک گزارش تازه مبتنی بر اسناد محرمانه، در 18 سال گذشته بیش از 62 هزار نیروی نظامی افغانستان و بیش از 42 هزار جنگجوی طالبان در کشور کشته شده اند.

روزنامه واشنگتن ‌پست که به 2 هزار صفحه اسناد محرمانه دولت آمریکا درباره جنگ افغانستان دست پیدا کرده، گزارش داده است که این اسناد نشان می‌دهد که در طول 18 سال گذشته، حاکمان مختلف در کاخ‌سفید برای موفق نشان دادن جنگ امریکا در افغانستان، حقایق را از مردم پنهان کرده‌اند.

این اسناد نشان داده است که از سال 2001 تاکنون، 775  هزار سرباز آمریکایی به افغانستان اعزام شده‌ که از این میان، 2 هزار و 300 تن کشته و 20 هزار و 589 تن دیگر زخمی شده اند.

photo_2019-12-10_11-39-45

در بخشی دیگر از این گزارش آمده است که از سال ۲۰۰۱ تا کنون در جنگ افغانستان بیش از 157 هزار تن کشته شده اند.

براساس این گزارش، سهم اصلی کشته شدگان به نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان اختصاص داده شده که در این مدت، 62 هزار و 124 تن کشته شده اند.

در این گزارش آمده است که گروه طالبان نیز از 18 سال به این سو 42 هزار و 100 جنگجوی خود را از دست داده و نیز 43 هزار و 74 غیرنظامی در این مدت کشته شده اند.

این روزنامه امریکایی در گزارش خود بنابر گزارش وزارت دفاع، وزارت خارجه و سازمان توسعه بین‌المللی آمریکا گفته است که این‌‌کشور در 18 سال گذشته 934 تا 978 میلیارد دالر در افغانستان هزینه کرده است.

این آمار بلند تلفات نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در حالی به نشر رسیده است که پیش از این رییس جمهور غنی به تاریخ دو دلو سال 1397 در حاشیه‌ نشست مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سویس، در مصاحبه با خبرنگار سی‌ان‌ان گفته بود، از ماه دسامبر 2014 میلادی که او به‌حیث رییس‌جمهور افغانستان تعیین شده، تا آن زمان، بیش از 45 هزار نیروی امنیتی افغانستان در جریان جنگ و درگیری‌ها کشته شده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان