جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

یوناما: کودکان در افغانستان در معرض استخدام طرف های درگیر جنگ و خشونت جنسی قرار دارند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان “یوناما” اعلام کرده است که کودکان افغانستان از تاثیرات منفی حملات بر مکاتب و شفاخانه ها و انفجار مواد انفجاری منفجر نشده جنگ متاثر اند و در معرض استخدام و استفاده طرف های درگیر در جنگ و خشونت جنسی قرار می گیرند.

یوناما امروز سه‎شنبه(19قوس) با نشر یک اعلامیه به مناسبت روز جهانی حقوق بشر گفته است که با تجلیل از روز بین المللی حقوق بشر برای برجسته ساختن نقش مهم جوانان به عنوان نماینده تغییر، رساتر ساختن صدای جوانان و شریک ساختن شمار بیشتر مخاطبان در ترویج و حفاظت از حقوق بشر، به کمپاین جهانی “جوانان برای حقوق بشر به پا خیزید” پیوسته است.

در اعلامیه یوناما آمده است که کمپاین ملل متحد برای تشویق و ترغیب جوانان و نمایش ایستادگی آن ها در سراسر جهان برای حقوق بشر، به شمول مخالفت با قوم پرستی، صحبت های نفرت آمیز، بی عدالتی، تبعیض، جنگ و همچنان محیط آلوده، طراحی شده است.

kid

تدامیچی یاماموتو، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد برای افغانستان گفته است: “جوانان همیشه محرک تغییرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بوده اند و در افغانستان هم نسل جوان برای ساختن آینده کشور ضروری هستند. برای دستیابی به پتانسیل کامل آن ها، حفاظت از حقوق شان ضروری است.”

یوناما خاطرنشان کرده که تقریبا دو سوم جمعیت افغانستان را جوانان زیر سن 25 سال تشکیل می دهد و میلیون ها کودک در این کشور از حقوق اساسی شان به شمول حق زندگی، صحت، آموزش، تفریح، اشتراک و توسعه برای دستیابی به پتانسیل کامل شان، محروم شده اند.

یوناما اضافه کرده که ملل متحد جهت حمایت از تطبیق مکلفیت های بین المللی حقوق بشری افغانستان، چارچوب قانون اساسی و همچنان قوانین مرتبط ملی چون قانون جزای جدید که اعمال ناپسند چون بچه بازی را جرم می داند، به کار خود با نهادهای افغانستان به شمول کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان ادامه می دهد.

فیونا فریزر، رییس بخش حقوق بشر یوناما و نماینده کمیشنری عالی حقوق بشر ملل متحد در این مورد گفته است: “گوش دادن به قربانیان خشونت های حقوق بشری باید در صدر اولویت ها برای نهادهای افغانستان قرار بگیرد و به خصوص زمانی که قربانیان اطفال هستند، زیرا عدم وجود پاسخگویی زمینه را برای معافیت از مجازات و سوءاستفاده ناقضین حقوق بشر فراهم می نماید.”

فریزر افزوده است که زنان و دیگر گروه های آسیب پذیر باید در مرکز هر استراتژی ملی حفاظت از حقوق بشر در افغانستان قرار گیرند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان