جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات

غنی: برقراری آتش بس باید اساس صلح باشد!

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور غنی در دیدار با جواد ظریف، وزیر خارجه ایران برقراری آتش بس در افغانستان را اساس صلح خوانده و تاکید کرده است که باید مشکل پناهگاه های طالبان در بیرون از کشور حل شود.

ارگ ریاست جمهوری گفته است که رییس جمهور غنی روز گذشته(دوشنبه، 18قوس) در حاشیه هشتمین کنفرانس قلب آسیا با جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار، و در مورد گسترش روابط و همکاری های اقتصادی میان افغانستان و ایران و همچنان صلح افغانستان بحث کرده است.

Ghani

در این دیدار وزیر خارجه ایران گفته است: “ما به این باور هستیم که باید دولت افغانستان محور مذاکرات آینده باشد و ما به حفاظت از تمام دست آوردهای افغانستان تاکید می کنیم و می خواهیم که در افغانستان جنگ پایان یابد و صلح تامین گردد”.

ظریف افزوده است که از موضع دولت افغانستان در  روند انتخابات ریاست جمهوری حمایت می کند.

رییس جمهور غنی نیز در این دیدار صلح را اولویت مهم حکومت و خواست اساسی مردم افغانستان خوانده و تاکید کرده است: “اساس باید این باشد که آتش بس برقرار گردد و مشکل پناهگاه های طالبان در بیرون از افغانستان حل گردد.”

غنی افزوده است که در امر مبارزه با مواد مخدر و مشکلات منطقه‌ای، همکاری مشترک کشورهای منطقه حتمی است.

به گفته او، امنیت و ثبات افغانستان و امنیت ایران برای امنیت و ثبات منطقه و جهان مهم است و باید ضد گروه های تروریستی که در افغانستان فعالیت دارند، مبارزه کرد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان