مجلس سنا: پاکستان مسوول ترور داکتر ناکامورا است

توسطروایت زنده

آذر ۱۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مجلس سنا ضمن سکوت یک دقیقه ای در نشست امروزشان، سازمان استخباراتی پاکستان(آی اس آی) را عامل اصلی ترور داکتر ناکامورا و پنج همکار افغانستانی او خواندند.

مجلس سنا امروز یک‌شنبه(17قوس) در نشست عمومی خود سازمان استخباراتی پاکستان را عامل اصلی ترور داکتر ناکامورا و پنج همکار افغانستانی او دانسته، از حکومت خواستند که این قضیه را به صورت جدی در سطح بین المللی، مورد پیگیری قرار دهد.

اعضای مجلس سنا گفتند، پاکستان به خاطر منافع آبی خود و مهار قسمتی از آب دریای کنر که در پروژه‌های زراعتی ناکامورا به کار گرفته می‌شد، قتل وی را سازمان دهی کرده است.

سناتوران ترور داکتر ناکامورای جاپانی که تابعیت افتخاری افغانستان را داشت و کشته شدن پنج همکار او را، یک جنایت ضد بشری خوانده، پیشنهاد ایجاد یک منار یادگار در محل قتل او و خواهان بسیج مردم در راستای شکوفایی کشور به سبک داکتر ناکامورا شدند.

senate

آنان همچنان بخاطر ارج‌گزاری به خدمات ارزشمند، و انسان دوستانه ناکامورا، به پا ایستاده، در غم وی سکوت کردند و نیز فیصله نمودند که تقدیرنامه ای با امضای همه اعضای مجلس، به اسم وی ترتیب داده و به خانواده‌اش ارسال شود.

در همین حال هواپیمایی حامل جسد داکتر تتسو ناکامورا امروز در جاپان نشست.

داکتر تتسو ناکامورا، رئیس موسسه «PMS» صبح روز چهارشنبه(۱۳ قوس) در حمله مردان مسلح بر موتر حامل اش در ناحیه اول شهر جلال آباد زخمی شد، و پس از آن در اثر زخم های شدید جان داد.

در این رویداد 5 همکار ناکامورا نیز کشته شدند.

ترور ناکامورا با واکنش های گسترده در میان شهروندان افغانستان روبرو شده و آن ها به یاد او، در چندین شهر شمع افروزی کردند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *