جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

وزیر دفاع امریکا: کاهش نیرو در افغانستان ربطی به توافق با طالبان ندارد

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

وزیر دفاع امریکا می گوید، هرگونه خروج و یا کاهش نیروهای امریکایی از افغانستان به توافق با طالبان بستگی ندارد و ممکن است کاهش در شمار نیروها بدون توافق صلح با طالبان اتفاق بیفتد.

مارک اسپر روز گذشته(دوشنبه، 11قوس) به خبرگزاری رویترز گفته است که امریکا گفتگوها در مورد کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان را با مقام های این کشور و متحدان‌اش در پیمان ناتو آغاز کرده است.

وزیر دفاع امریکا افزوده است: “احساس اطمینان می‌کنم که می توانیم شمار سربازان خود در افغانستان را کاهش دهیم و نیز اطمینان حاصل کنیم که آن مکان(افغانستان) لانه امنی برای تروریست‌هایی که بتوانند به امریکا حمله کنند، نشود.”

Esper

او تاکید کرده که متحدان امریکا نیز موافق کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان اند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده امریکا روز پنجشنبه گذشته در یک سفر غیرمنتظره به کابل نیز گفت که شمار نیروهای این‌کشور در افغانستان به 8 هزار و 600 تن کاهش می یابد.

در حال حاضر حدود ۱۳ هزار سرباز امریکایی، علاوه بر هزاران نفر از سربازان ناتو در افغانستان حضور دارند و بیشتر در اجرای عملیات های هوایی و مشوره دهی با نیروهای افغانستان همکاری می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان