جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

سلامتی خود را بیمه کنید؛ 9 نکته که تا به حال درباره تخم ‌مرغ نمی‌دانستید

خواندن 3 دقیقه
4
(1)

اگر طرف‌دار جدی تخم مرغ هستید، این برای شما یک خبر عالی است؛ حتی آن‌هایی که میل به خوردن تخم مرغ ندارند، مطمئنا با خواندن این مقاله نظرشان تغییر خواهد کرد.

نیم میلیون نفر

تحقیقی که اخیراً در چین بر روی بیش از نیم‌میلیون نفر صورت گرفته نشان می‌دهد که خوردن روزی یک تخم‌مرغ خطر سکته و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

رژیم غذایی سالم

متخصصان تأکید می‌کنند که مصرف تخم‌مرغ به دلیل خاصیت‌های آن باید در تمام رژیم‌های غذایی سالم گنجانده شود. به نظر می‌رسد ترس از این‌که خوردن بیش از اندازه تخم‌مرغ برای ما ضرر دارد، باید کم‌کم کنار گذاشته شود.

توصیه پزشکی

پروفسور نیتا فروهی از دانشگاه کمبریج، در این زمینه می‌گوید: “در تحقیقات مواد‌غذایی می‌توان به محدودیت‌ها و جنبه‌ها و جوانب گوناگونی توجه کرد اما نتیجه نهایی این تحقیق در این مقیاس وسیع که در چین انجام گرفته است، نشان می‌دهد حداقل مصرف روزانه یک تخم‌مرغ به افزایش خطر بیماری‌های قلبی و عروقی ارتباطی ندارد و حتی فوایدی هم برای سلامتی دارد. “

Egg-2
خوردن روزی یک تخم‌مرغ خطر سکته و بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد

فواید تخم مرع

تخم‌مرغ سرشار از مواد مغذی است، مقدار زیادی پروتئین و ویتامین‌های آ، د، ب و ب ۱۲ دارد و حاوی لوتئین و زئاگزانتین است که جلوی آسیب‌های چشم را در سنین بالا می‌گیرد.

تعداد تخم مرغ

دکتر فرانکی فیلیپس، از انجمن رژیم‌غذایی بریتانیا می‌گوید: “خوردن یک یا حتی دو تخم‌مرغ در روز هیچ اشکالی ندارد، مردم نباید از خوردن تخم‌مرغ وحشت داشته باشند. شاید تنها نگرانی این باشد که خوردن بیش از اندازه هر نوع ماده غذایی، بدن را از مواد مغذی خوردنی‌‌های دیگر محروم می‌کند”.

افراط در خوردن تخم مرغ

دکتر فیلیپس البته به این نکته اشاره می‌کند که ما معمولا در تغذیه روزانه خود مقدار زیادی پروتئین مصرف می‌کنیم (توصیه فعلی حدود دو تا سه بار در روز است)، تخم‌مرغ هم سرشار از پروتئین است، بنابراین افراط در پروتیئن “ممکن است برای کلیه‌ها مضر باشد و به آنها فشار بیاورد”.

دیدگاه گذشته

بنیاد قلب بریتانیا در سال ۲۰۰۷ در پرتو شواهد تازه در مورد کلسترول توصیه کرده بود که مصرف تخم‌مرغ را به سه عدد در هفته محدود کنیم.

Egg-3
خوردن یک یا حتی دو تخم‌مرغ در روز هیچ اشکالی ندارد، مردم نباید از خوردن تخم‌مرغ وحشت داشته باشند

بنا به توصیه جدید خدمات بهداشت و درمان ملی بریتانیا (ان اچ اس)، درست است که تخم‌مرغ مقداری کلسترول دارد، اما چربی‌های اشباع‌شده‌ای که می‌خوریم بیشتر از کلسترول تخم‌مرغ بر کلسترول خون تاثیر می‌گذارد.

چگونگی مصرف

وقتی پای کلسترول به میان بیاید، مشکل تخم‌مرغ نیست، چربی‌های اشباع‌شده است؛ از این‌رو بسیار مهم است که تخم‌مرغ را چگونه بپزید.

معمولا در فرهنگ غذایی ما افغان‌ها تخم مرغ با روغن پخته می شود؛ اما پزشکان توصیه می‌کنند که بهتر است تخم مرغ را آب پز کنیم تا تمامی مواد آن سالم بماند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 4 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان