جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

برای جلوگیری بیشتر از تخریب؛ پوشش محافظتی برای خانقاه پدر مولانا ساخته می شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مقام های محلی می گویند که برای جلوگیری بیشتر از تخریب خانقاه خواجه بهاءالدین ولد، پدر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی رومی، یک پوشش محافظتی برای آن ساخته می شود.

منیر احمد فرهاد، سخنگوی والی بخ امروز دوشنبه(11قوس) در این مورد به خبرنامه گفت: “بر اساس پیشنهاد مقام ولایت بلخ مبنی بر ایجاد یک بام محافظتی برای جلوگیری از تخریب بیشتر خانقاه خواجه بهاءالدین ولد به مقام ریاست جمهوری، کار ساخت پوشش محافظتی برای این خانقاه از سوی اداره عملیاتی و حمایتی ارگ از یک هفته به این سو آغاز شده است”.

فرهاد افزود، قرار است در ماه های آینده کار این بام محافظتی تکمیل شود.

khanqah

او در مورد بازسازی خانقاه گفت: “چندین بار پیشنهادهایی از سوی مقام ولایت بلخ به مقام ریاست جمهوری، وزارت اطلاعات فرهنگ و دولت های همکار داده شده، اما دولت ترکیه مصمم شده بود این خانقاه را به ارزش 8 الی 10 میلیون دالر بسازد، اما متاسفانه تاکنون به دلایل نامعلومی کار ساختن آن معطل مانده و آغاز نشده است.”

خانقاه بهاءالدین ولد، پدر مولانا در روستای خواجه بهاءالدین در ولسوالی بلخ موقیت دارد و هم اکنون در اثر باران ها و حوادث طبیعی، در معرض نابودی قرار دارد.

خانقاه سلطان ولد با خشت خام ساخته شده و عرض دیوارهای آن به 110 سانتی‌متر می‌رسد که به صورت گنبدی و بلند در داخل زمین‌های پهن و درختان سر به فلک بنا شده‌ است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان