۲۲مین واقعه فلج کودکان در سال جاری؛ کودک قندهاری برای همیشه فلج شد

توسطروایت زنده

آذر ۱۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

وزارت صحت از ثبت بیست و دومین واقعه مثبت پولیو یا فلج کودکان در سال جاری میلادی در افغانستان و چهارمین واقعه در ولایت قندهار خبر داده است.

میرجان راسخ، مسئول آگاهی عامه‌ برنامه‌ محو بیماری فلج کودکان وزارت صحت عامه امروز یک‌شنبه(10قوس) با بیان این رویداد تازه به خبرنامه گفت: “یک واقعه مثبت پولیو در منطقه جنگل باغ ولایت قندهار ثبت شده که یک طفل 18 ماهه به آن مصاب شده است”.

راسخ افزود، این چهارمین واقعه مثبت پولیو از آغاز سال روان میلادی تاکنون در قندهار و بیست و دومین واقعه مثبت در سطح افغانستان است.

polo

به گفته راسخ، پیش از این در سال جاری میلادی، 8 واقعه در ولایت قندهار، 5 واقعه در هلمند، 2 واقعه در پکتیکا، 1 واقعه در کنر، 1 واقعه در ننگرهار و یک واقعه مثبت فلج کودکان در ولایت بادغیس ثبت شده است.

مسئول آگاهی عامه‌ برنامه‌ محو فلج کودکان در وزارت صحت عامه تاکید کرد: “حوزه جنوب مخزن انتشار ویروس پولیو شناخته می شد و تمرکز بیشتر ما هم در این حوزه بود تا این ویروس در این منطقه از بین برود، اما به دلیل مشکلات امنیتی چندین دور کمپاین واکسین پولیو در این حوزه به تعویق افتاد و این سبب شد ویروس پولیو به نقاط دیگر افغانستان نیز گسترش یابد.”

افغانستان در میان کشورهایی قرار دارد که تاکنون در آن ویروس پولیو و بیماری فلج کودکان ریشه کن نشده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *