تاجرانی که تدابیر جلوگیری از آتش سوزی را رعایت نکنند، به دادستانی معرفی می شوند

توسطروایت زنده

آذر ۱۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیته مشترک جلوگیری از آتش سوزی متشکل از ۱۰ اداره دولتی و غیردولتی، می گوید مالکان مراکز تجاری و پمپ استیشن ها در کابل که دستورالعمل های رعایت تدابیر احتیاطی برای جلوگیری از آتش سوزی را رعایت نکنند، به دادستانی معرفی می شوند.

محمد قاسم حیدری، معین پالیسی و انسجام وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث امروز یک‌شنبه (10قوس) در یک کنفرانس مشترک خبری گفت، پیش از این عده ای از صاحبان مراکز تجاری و پمپ استیشن ها به دلیل عدم رعایت دستورالعمل ها جریمه نقدی شده اند، و از امروز به بعد، تاجرانی که دستورالعمل رعایت تدابیر احتیاطی برای جلوگیری از آتش سوزی را عملی نکنند، به دادستانی معرفی می شوند.

حیدری تاکید کرد که هدف از تطبیق این طرح، جلوگیری از آتش سوزی و حفظ جان مردم است.

qasim heidari

به گفته او، تیم 20 نفری شناسایی آسیب پذیری مراکز تجارتی و پمپ استیشن ها، در جریان یکسال

246 پمپ استیشن و بیش از 2 هزار مرکز تجارتی و رهایشی را سروی و بازرسی نموده و تذکرهای لازم را به مالکان آنها داده است.

حیدری خاطرنشان ساخت، نتیجه این سروی نشان می دهد که در حدود 40 درصد از پمپ استیشن ها در کابل، معیارهای ابتدایی ایمنی را رعایت نکرده اند.

این در حالی است که کمیته مشترک جلوگیری از آتش سوزی، در جریان یک سال پس از فعالیتش، مسوده طرح جبران خسارت متضررین حوادث آتش سوزی، طرح جلوگیری از آتش سوزی در مراکز تجارتی و طرزالعمل تنظیم فعالیت این کمیته را تنظیم نموده و به ریاست دفتر مقام عالی ریاست جمهوری ارایه کرده است.

در طول سال های گذشته کابل شاهد آتش سوزی های مهیب در مراکز تجاری و پمپ استیشن ها بوده که بیشتر موارد، به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی در این مراکز بوده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *