کمیسیون انتخابات: نمی توان قبل از بررسی آرا را باطل ساخت!

توسطروایت زنده

آذر ۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیسیون مستقل انتخابات در واکنش به تظاهرات دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی می گوید، بر اساس قانون انتخابات در صورت موجودیت شکایت یا علایم مشهود مبنی بر ارتکاب تخلف یا جرم در رابطه به صندوق های حاوی ورق رای، کمیسیون این صندوق ها را قرنطین و در حضور ناظرین، مشاهدین، رسانه ها و نماینده های کاندیدان بررسی می کند، بنابراین نمی توان قبل از انجام بررسی ها(تفتیش و بازشماری) آرا را باطل ساخت.

کمیسیون انتخابات امروز شنبه(9قوس) با نشر یک اعلامیه، گردهمایی‌های اعتراض‌آمیز را یکی از حقوق اساسی شهروندان کشور دانسته و گفته است که به حفاظت از آرای مردم و رعایت قوانین، مقررات، لوایح و طرزالعمل‌هایی که در خصوص انتخابات به تصویب رسیده، متعهد است.

این کمیسیون در اعلامیه خود افزوده است که بر مبنای قانون و اصل استقلالیت، از آرای مردم حفاظت کرده و تحت هیچ شرایطی حق دخالت در روند انتخابات را به اشخاص، گروه ها و یا نهادی نداده و نمی‌دهند.

indepent election

در اعلامیه کمیسیون انتخابات تاکید شده که تمامی فرآیندهای انتخاباتی مطابق قوانین، لوایح و طرزالعمل‌های مصوب این کمیسیون به پیش برده می شود.

کمیسیون انتخابات در اعلامیه خود به جوانب ذیدخل، کاندیدان انتخابات ریاست جمهوری و مردم اطمینان داده که تنها به آرایی که اساس بایومتریکی داشته باشد، اعتبار می‌دهد.

این کمیسیون از جوانب ذیدخل، سیاسیون، کاندیدان ریاست جمهوری و مردم خواسته است که در امر بازشماری و تفتیش هفت ولایت باقی مانده همکاری کنند تا روند تفتیش و بازشماری آرا به اتمام رسیده و نتیجه‌ ابتدایی انتخابات ریاست‌ جمهوری ششم میزان هرچه زودتر اعلان گردد.

این در حالی است که روز گذشته هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در کابل دست به راهپیمایی اعتراضی زدند و خواهان ابطال 300 هزار رایی که به باور آنان، تقلبی است، شدند. این هواداران هشدار دادند که اگر این 300 هزار رای باطل اعلان نشود، دوباره دست به اعتراض خواهند زد.

پیش از این دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی بازشماری آرا را غیرقانونی خوانده، روند نظارت بر آن را تحریم کرد. هم اکنون نیز روند بازشماری آرا در 7 ولایت کشور به دلیل مخالفت هواداران این دسته انتخاباتی متوقف است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

نظر برای “کمیسیون انتخابات: نمی توان قبل از بررسی آرا را باطل ساخت!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *