جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

سفر غیرمنتظره ترامپ به افغانستان؛ مذاکرات صلح آغاز شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا که در یک سفر غیرمنتظره وارد افغانستان شده است، می گوید که مذاکرات صلح با طالبان را مجددا آغاز کرده است.

 ترامپ که شب گذشته(7قوس) در یک سفر غیرمنتظره وارد پایگاه نظامی بگرام در میان نظامیان کشورش در شمال کابل شد، گفت: “طالبان اکنون طرفدار توافق صلح و برقراری آتش‌بس اند و می‌خواهند توافقی انجام دهند”.

او تاکید کرد: “خواهیم دید که آیا طالبان می‌تواند به توافقی برسند یا نه، اگر برسند که رسیدند، اگر نرسیدند هم اشکالی ندارد.”

trump 1

او با بیان این که در شش ماه اخیر در مذاکرات با طالبان پیشرفت بزرگی به‌ دست آمده، افزود که امریکا در حال کاهش حضور نظامی خود در افغانستان است و قوای امریکایی مستقر در این شکور تا ۸۶۰۰ نفر کاهش خواهد یافت.

از سوی هم ارگ ریاست جمهوری گفته است که رییس جمهور غنی نیز با دونالد ترامپ دیدار کرده است.

ارگ افزوده است، در این دیدار روسای جمهور دو کشور تاکید کردند که اگر طالبان متعهد به یک موافقتنامه صلح هستند، باید آتش بس را قبول کنند.

به گفته ریاست جمهوری، دو طرف از بین بردن لانه های تروریستان در بیرون از کشور را ضامن صلح پایدار در افغانستان خوانده اند.

این نخستین سفر دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهور امریکا به افغانستان است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان