جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

غنی: افغانستان، امریکا و سایر متحدان هنوز هم با تهدید مواجه اند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس جمهور غنی می گوید که هنوز هم افغانستان، امریکا و سایر متحدانش با تهدیدات میان‌مدت و درازمدت مواجه اند که باید علیه آن مشترکا مبارزه صورت گیرد.

ارگ ریاست جمهوری امروز دوشنبه(4قوس) در یک خبرنامه گفته است که محمد اشرف غنی شام روز گذشته با یک هیأت مشترک کنگره و سنای امریکا دیدار و در در مورد امنیت، حکومتداری خوب، رشد اقتصادی و روند صلح افغانستان گفتگو کرده است.

رییس جمهور در این دیدار گفته است که مشارکت، کمک و حمایت امریکا باعث انکشاف و پیشرفت افغانستان شده و این مشارکت، استراتژیک و دوامدار است.

او تاکید کرده که افغانستان با متحدین بین المللی اش مشارکتی را ایجاد کرده که یک جا در برابر چالش ها فایق آیند.

ghani

غنی افزوده است که افغانستان شاهد تغییر نسلی در پنج سال گذشته بوده و زنان تنها مدافعین حقوق شان نه، بلکه نقش کلیدی را در تصمیم گیری ها ایفا می کنند.

رییس جمهور با اشاره به نیروهای امنیتی افغانستان گفته است که در پنج سال گذشته نیروهای امنیتی و دفاعی کشور پیشرفت های خوبی داشته و توانسته اند پس از خروج صد هزار نیروی امریکایی از افغانستان، خلاء امنیتی را پر کند.

او با اشاره به روند صلح افغانستان نیز اضافه کرده است که برای صلح برنامه دارد. به گفته اشرف غنی، برای دستیابی به صلح پایدار باید روند صلح با مالکیت و رهبری حکومت افغانستان انجام شود.

در این دیدار هیات مشترک امریکایی گفته است که تلاش های رییس جمهور غنی باعث صلح و ثبات پایدار در افغانستان خواهد شد.

آنان تاکید کرده اند: “ماموریت مشترک ما در راستای مبارزه با تروریزم، نتایج خوبی در قبال دارد و ما از آن رضایت داریم و تامین صلح پایدار در افغانستان اولویت ما است.”

این هیات امریکایی همچنان دست آوردهای نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان را در راستای مبارزه با تروریزم بی پیشینه خوانده و تاکید کرده اند که تامین صلح و ثبات در افغانستان به خاطر امنیت امریکا بسیار مهم است و نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان دوشادوش نیروهای بین المللی، بخاطر تامین امنیت و ثبات جهان، در برابر تروریزم مبارزه می کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان