جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
4 بازدید

دیدار عبدالله با هیات کنگره امریکا؛ آینده دموکراسی افغانستان به انتخابات ریاست جمهوری وابسته است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس اجرایی حکومت در دیدار با یک هیأت عالی رتبه کنگره ایالات متحده امریکا که به تازگی به کابل آمده، گفته است که در انتخابات 2019،  سرنوشت و آینده دموکراسی و انتخابات در افغانستان مطرح است.

ریاست اجرایی حکومت امروز دوشنبه(3قوس) با نشر یک خبرنامه گفته است که عبدالله عبدالله شام روز گذشته با یک هیأت عالی رتبه کنگره ایالات متحده امریکا به ریاست سناتور جانی ارنست، جان بس سفیر امریکا در کابل و معاون نیروهای حمایت قاطع دیدار کرده و درباره سرنوشت انتخابات ریاست‌جمهوری، مذاکرات صلح، همکاری‌های منطقه‌ای، مبارزه با تروریزم و هراس‌افکنی و روابط دوجانبه افغانستان و ایالات متحده امریکا گفتگو کرده است.

رییس اجرایی حکومت در این دیدار ضمن قدردانی از کمک های امریکا برای افغانستان، صلح را از اولویت‌های مردم افغانستان خواند و از تلاش‌های ایالات متحده‌ امریکا و متحدان افغانستان برای دست‌یافتن به صلح استقبال کرده است.

عبدالله تاکید کرده که تمام جریان‌ها در افغانستان آماده‌اند از صلح و تلاش‌ها برای صلح استقبال نمایند.

abdullah

او ابراز امیدواری کرده است که اقدامات اخیر بتواند راه را برای مذاکره مستقیم میان حکومت افغانستان و طالبان هموار سازد.

رییس اجرایی حکومت اضافه کرده که از تقلب در انتخابات‌های افغانستان از سوی آنانی‌که از تقلب سود می‌برند، به صورت نظام‌مند استفاده می‌گردد؛ این وضع دیگر برای مردم افغانستان قابل قبول نیست و باید نتایج انتخابات طبق قانون و به اساس آرای پاک مردم افغانستان از سوی نهادهای مسوول اعلان گردد.

عبدالله همچنان نقش کشورهای منطقه را در برقراری صلح و ثبات دایمی در افغانستان مهم دانسته و افزوده است که در هر طرح و تلاش برای دست‌يافتن به صلح، اجماع منطقه‌ای در نظر گرفته شود.

ریاست اجرایی حکومت خاطر نشان کرده که سناتور جانی ارنست نیز در این دیدار از تحولات مثبت در افغانستان که در سالیان اخیر به وجود آمده، ابراز خرسندی کرده است.

 او از قربانی‌های قوای مسلح امریکا و افغانستان در مبارزه با دهشت‌افکنی قدردانی کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان