جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

کمیسیون حقوق بشر خواهان مشارکت این کمیسیون و دیگر نهادهای مدنی در گفتگوهای صلح افغانستان شد.

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان، می گوید گفتگوهای صلح زمانی به نتیجه می رسد که جوانب گفتگو کننده، با عبور از رویکردهای تمامیت‌خواهانه، واقعیت‌های متنوع و متکثر افغانستان را به رسمیت بشناسند و این تنوع را با شکل‌دهی هیأتی متنوع و همه‌شمول بازتاب دهند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر امروز سه‌شنبه (28عقرب) بانشر اعلامیه ی خواستار تشدید تلاش‌ها، برای آغاز دوباره گفتگوهای صلحِ ‌بین الافغانی شده و گفتگو‌ها را بهترین رویکرد موجود، برای ختم خشونت و خونریزی خوانده است.

این کمیسیون، در اعلامیه خود، جنگ در افغانستان را از جدی‌ترین موانعِ تطبیق قانون و رعایت حقوق بشر خوانده و افزوده است که گزارش‌های این کمیسیون نشان‌دهنده افزایش بی‌پیشینه و تکان‌دهنده تلفات افراد ملکی است.

AIHRC

در اعلامیه کمیسیون حقوق بشر امده است که جنگ کنونی، مانع دستیابی شهروندان به خدمات صحی، آموزش و عدالت شده و نیز بر نگرانی‌های امنیتی بر حق گشت‌و‌گذار، سفر و تشکیل اجتماعات مسالمت‌آمیز‌ شهروندان اثر گذاشته است.

این کمیسیون خاطر نشان کرده که ادامه منازعه از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کار‌آفرینی کاسته و به حق دستیابی شهروندان به اشتغال ‌آسیب زده است و نتیجه گفتگوها باید زمینه را برای رسیدگی به این موارد جدی نقض حقوق بشری فراهم کند.

به نقل از اعلامیه کمیسیون حقوق بشر جنگ کنونی به افزایش بی‌جاشده گان داخلی، مهاجران، افراد دارای معلولیت ناشی از جنگ، کودکان سرباز و بیوه‌ها منجر شده که در خیلی موارد از حقوق اساسی بشری خویش محروم‌اند.

کمیسیون حقوق بشر تاکید کرده که گروه‌های اسیب دیده از جنگ، نقشی واضح و تعریف‌شده در روند صلح ندارند و صدای منسجم‌شان از این روند مهم غایب است.‌ دو طرف‌ باید درباره سازوکارهایی روشن، به منظور شمولیت خواسته‌ها و نگرانی‌های این گروه‌ها در روند گفتگو‌ها توافق کنند.

این کمیسیون همچنان اعلان امادگی کرده که به عنوان ‌نهاد بی‌طرف و غیر سیاسی، در پروسه صلح، نقش واضح و سازنده داشته باشد و بر چگونگی رعایت موازین حقوق بشری و توجه به خواسته‌های گروه‌های آسیب‌پذیر و قربانیان، در مراحل مختلف گفتگوها میان دو طرف، نظارت کند.

کمیسیون حقوق بشر همچنان سهمگیری نهادهای حقوق بشری و مدنی و نمایند‌گی همه طیف‌های متنوع جامعه در روند گفتگو‌ها ضروری دانسته است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان