نبیل: هیچکس بخاطر منافع شخصی شان تلاش نکند نیروهای امنیتی را در مسایل سیاسی دخیل سازد

توسطروایت زنده

آبان ۲۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رحمت الله نبیل رییس تیم امنیت و عدالت می گوید: هیچکس تلاش نکند بخاطر منافع شخصی، نیروهای امنیتی را در مسایل سیاسی دخیل سازد.

اقای نبیل امروز دوشنبه (27عقرب) در نشست خبری گفت: به خواست های مشروع او از سوی کمیسیون جواب داده نشده و نیز این کمیسیون با وجود تقاضاهای مکرر تیم اش، میزان مراکز باز و بسته بوده را  در 50 روز نتوانسته اعلان کند.

او عدم اعلان امار مراکز باز و بسته در روز انتخابات را “کاسه زیر نیم کاسه” از سوی کمیسیون خواند.

نبیل ادامه داد که 137 هزار رای که کمیسیون تلاش دارد وارد سیستم کند؛ مرجع اش مشخص نیست و معلوم نیست این رای ها از کجا امده است؟

رییس تیم امنیت و عدالت با ارایه اسناد از شرکت «درملوک» گفت: “خود درملوک نشان داده که یک روز قبل از انتخابات 23 هزار رای، به صندوق ها ریخته شده و بیش از 60 هزار رای بیرون از وقت و بعد از روز انتخابات در صندق ها ریخته شده است.”

nabil

اقای نبیل در مورد 300 هزار رای گفت: سیستم درملوک این رای ها را باطل اعلان کرده و کمیسیون تلاش دارد ان را شامل سیستم بسازد.

او تاکید کرد “ما افراد و اشخاص، کمیسیون را زیر نظر داریم و خبر هستیم که پشت پرده چی می گذره و از مراودات کمیشنران را از کابل تا دبی خبر هستیم.”

اقای نبیل در مورد این مراودات جزییات نداد.

این کاندید ریاست جمهوری همچنان تاکید کرد که کمیسیون انتخابات نگذارد؛ افغانستان به طرف بحران برود و اگر افغانستان به طرف بحران رفت، این بحران، بحران متفاوت تر خواهد بود.

اقای نبیل گفت: بابیان اینکه نیروهای امنیتی را با وجود اشتباهات شان مردم کشور دوست دارند.  گفت: هر زمانی استفاده شخصی از نیروهای امنیتی صورت گرفته، حکومت با سقوط مواجه خواهد شد و ما نگذاریم اشتباه حکومت داکتر نجیب دوباره تکرار شود.

او خاطر نشان کرد که نهادهای خارجی نباید خواست و اراده مردم را نادیده بگیرند. پیام او به جامعه جهانی این است که “اردویی را که شما برای دفاع از مردم سالاری ایجاد کرده اید. نباید به حیث سرکوب گر مردم سالاری استفاده شود.”

اقای نبیل در حال از سیاسی شدن نیروهای امنیتی، هشدار می دهد که حامد کرزی رییس جمهور پیشین نیز با نشر اعلامیه ای گفته بود که استفاده سیاسی از نیروهای امنیتی برای مردم افغانستان قابل قبول نیست.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *