کمیسیون حقوق بشر: گزارش‌ آزار و اذیت جنسی کودکان در مکاتب لوگر تکان‌دهنده است

توسطروایت زنده

آبان ۲۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیسیون مستقل حقوق بشر می گوید، گزارش‌های مبتنی بر آزار و اذیت جنسی کودکان در مکاتب ولایت لوگر تکان‌دهنده و سبب نگرانی شدید این کمیسیون شده است.

کمیسیون حقوق بشر امروز شنبه(25عقرب) با نشر یک اعلامیه گفته است که استفاده جنسی از کودکان، خلاف آموزه‌های دین مقدس اسلام و کرامت انسانی، ‌و نقض صریح حقوق بشر است.

در این اعلامیه آمده است که بر مبنای کنوانسیون حقوق کودک و سایر معیار‌های بین‌المللی حقوق بشر، حکومت‌ها با تکیه بر تمام امکانات قانونی، اداری، اجتماعی و آموزشی مکلف به حمایت از کودکان در برابر هر‌گونه رفتار سهل‌انگارانه، سوء‌استفاده جنسی و تجاوز جسمی یا روانی‌ اند.

AIHRC

کمیسیون حقوق بشر خاطرنشان کرده که با وجود تلاش‌های این کمیسیون در چند سال گذشته در زمینه جرم‌انگاریِ بچه‌بازی و استفاده جنسی از کودکان، هنوز‌ هم تحقیقات نشان می‌دهد که موارد از سوء‌استفاده جنسی از کودکان، به‌ویژه کودکان پسر در ولایات مختلف کشور، وجود دارد.

این کمیسیون از وزارت معارف کشور خواهان بررسی جدی این موضوع شده و از نهاد‌های عدلی و قضایی نیز خواسته است تا تحقیقات لازم را در زمینه حقیقت‌یابی و مستند‌سازی قضایای آزار واذیت جنسی کودکان انجام داده و متهمان قضایای استفاده جنسی و پورنوگرافی کودکان را مورد تعقیب عدلی قرار دهند.

این نهاد حقوق بشری از‌ مسئولان دولتی نیز خواسته است تا با عبور از زبان تهدید و ارعاب، نقش مهم و سازنده‌شان را به منظور حل این ناهنجاری‌ و معضل بزرگ ایفا کنند.

کمیسیون حقوق بشر در اعلامیه خود از نهادهای امنیتی کشور تم خواسته تا امنیت و مصونیت مدافعان حقوق بشر و فعالان مدنی را که با هدف مستند‌سازی قضایای نقض حقوق بشر فعالیت می‌کنند، تأمین نمایند.

این در حالی است که والی لوگر امروز در دیدار با سرپرست وزارت معارف این ادعا را دروغ خوانده، آن را اهانت به خانواده معارف و مردم این ولایت خوانده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *