۶ راهکار جدید که در مصاحبه های شغلی عالی عمل کنید

توسط

آبان ۲۵, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۸, ۱۴۰۲

آماده شدن برای مصاحبه‌های شغلی می‌تواند بسیار دلهره‌آور باشد، اما شغلی که می‌‌خواهید به دست بیاورید ممکن است زندگی‌تان را عمیقا تغییر بدهد. غالب اوقات، کمتر از یک ساعت زمان دارید تا آدم‌هایی را قانع کنید که نمی‌دانند برای این موقعیت شغلی بهترین هستید.

مطابق با وبسایت لینکدین، غالبِ کسانی که به دنبال کار هستند، می‌گویند مرحله‌ی مصاحبه به دو دلیل «نسبتا تا بی‌نهایت چالش‌برانگیز» است: ۱) عدم اطمینان و ۲) کمبود اعتماد به نفس. اما در صورتی که از قبل آمادگی‌های لازم را کسب کنید، با اطمینان بیشتری در جلسه‌ی مصاحبه حاضر شده و شانس خودتان را برای به دست آوردن شغل افزایش خواهید داد.

۱. از قبل در مورد پاسخ‌های‌تان فکر کنید

بسیاری از مصاحبه‌های شغلی، مجموعه سوالات مشابهی را شامل می‌شوند که احتمالا قبلا شنیده‌اید! شما به عنوان یک متقاضی، می‌توانید از قبل پاسخ‌ها را برای سوالاتی که می‌دانید، آماده کنید. خوب حافظه‌تان را بررسی کنید و نمونه‌هایی از عملکردهای خوب و اصولی‌تان را در مشاغل قبلی به یاد بیاورید. منابع آنلاین زیادی هم وجود دارند که می‌توانند شیوه‌ی پرداختن به سوالات را به شما آموزش بدهند. البته که تکنولوژی پاسخ را در اختیارتان نمی‌گذارد، اما دست کم کمک‌تان می‌کند یک دید کلی نسبت به سوالات بیابید و پاسخ‌ها را نیز از قبل در ذهن‌تان ساختاربندی کنید.

۲. تمرین کنید

تمرین کردن پاسخ‌های‌تان با صدای بلند و در مقابل شخص دیگری یا دوربین، واقعا کمک‌کننده است. از یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان بخواهید که درمقابل شما بنشیند و بعد پاسخ‌های‌تان را تمرین کنید. بازخوردی که با این تمرینات به دست می‌آورید واقعا ارزشمند است. در غالب مواقع طرف مقابل‌تان شما را از کاستی‌هایی را که خودتان متوجه‌شان نیستید، مطلع خواهد کرد.

از یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان بخواهید که درمقابل شما بنشیند و بعد پاسخ‌های‌تان را تمرین کنید.
از یکی از دوستان یا اعضای خانواده‌تان بخواهید که درمقابل شما بنشیند و بعد پاسخ‌های‌تان را تمرین کنید.

۳. پیش از حضور در جلسه‌ی مصاحبه در مورد کمپنی مورد نظر تحقیق کنید

اینترنت پر از اطلاعات در مورد کمپنی‌های متفاوت و فرایندهای استخدامی آنها است. شما باید اطلاعات کاملی در مورد شرکت مورد نظرتان گردآوری کنید تا درک خوبی نسبت به آن و شیوه‌های استخدامش به دست بیاورید. فقط یادتان باشد که اطلاعات به دست آمده را با پاسخ‌هایی که در ذهن دارید هماهنگ کنید.

۴. کمی استراحت کنید

صرف نظر از هر میزان آمادگی که دارید یا تحقیقاتی که انجام داده‌اید، عملکردتان در مصاحبه به احساسی که در آن روز دارید بستگی دارد. شما خودتان را بهتر از هر کس دیگری می‌شناسید. بنابراین استراتژی‌های شخصی‌تان را برای آرامش تمرین کنید تا قبل از مصاحبه‌ی شغلی ذهن‌تان کاملا آزاد و آرام باشد. بکوشید در روزهای منتهی به جلسه‌ی مصاحبه خواب کافی داشته باشید تا ذهن‌ و مهارت‌های حل مشکل‌تان در حد ایده‌آل باشند و راحت‌تر بتوانید اوضاع و شرایط را برآورد کنید.

۵. ژست قدرت بگیرید

در صورتی که مراحل ۱ تا ۴ را به خوبی دنبال کرده باشید، اعتماد به نفس ممکن است آخرین چیزی باشد که در جلسه‌ی مصاحبه به شدت نیاز دارید. امی کادی، روانشناس دانشگاه هاروارد معتقد است که تغییر زبان بدن‌تان می‌تواند جسارت شما را بیشتر کند. قبل از وارد شدن به اتاق مصاحبه، داخل راه‌پله، آسانسور یا هر گوشه‌ی دیگری لحظه‌ای بایستید و ژست قدرت به خودتان بگیرید،‌ دو دقیقه در همان حالت بمانید تا اثرات آن را به حداکثر برسانید.

امی کادی، روانشناس دانشگاه هاروارد معتقد است که تغییر زبان بدن‌تان می‌تواند جسارت شما را بیشتر کند.
امی کادی، روانشناس دانشگاه هاروارد معتقد است که تغییر زبان بدن‌تان می‌تواند جسارت شما را بیشتر کند.

۶. پرسش‌های تکمیلی قوی آماده کنید

در پایان هر مصاحبه، احتمالا از شما می‌خواهند که اگر سوالی دارید، بپرسید. برای اینکه مصاحبه‌گر را حسابی تحت تاثیر قرار بدهید، از موضوعات کلیشه‌ای پرهیز کنید و دو یا سه سوال متمرکز بر موقعیت شغلی موجود و تناسب آن با استراتژی آن سازمان بپرسید. به این ترتیب مصاحبه‌گر احساس می‌کند که شما دوست دارید در مورد نقش خودتان بیشتر بدانید.

نهایتا، با دنبال کردن این دستورالعمل‌ها، یک متقاضیِ مطمئن، جسور و آگاه به نظر خواهید رسید. به این ترتیب می‌توانید دانش‌تان را بدون نگرانی نشان بدهید و شانس به دست آوردن شغل مورد نظرتان را به حداکثر برسانید.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 3 / 5. تعداد آرا: 2

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

توسط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *