جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

دادستانی کل: از آغاز سال مالی ۹۸ به 149 مورد تجاوز جنسی رسیدگی شده است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سخنگوی دادستانی کل می گوید که از آغاز سال مالی ۹۸ تاکنون به 2 هزار و 527 قضیه خشونت علیه زنان در این نهاد رسیدگی شده که از این میان، 149 مورد آن تجاوز جنسی بوده است.

جمشید رسولی امروز چهارشنبه(22عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفت، گزارش ها از 34 ولایت نشان می دهد که از آغاز سال مالی 1398 تاکنون 2 هزار و 527  قضیه خشونت علیه زنان در دادستانی های سراسر کشور ثبت شده است.

رسولی افزود، به تمامی این قضایا به گونه جدی و عادلانه رسیدگی شده است.

rasuli

به گفته وی، لت و کوب، تجاوز جنسی، آزار واذیت، نکاح اجباری، ممانعت از حق ازدواج و کار و منع تصرف در اموال؛ مهمترین موارد ثبت شده خشونت ها علیه زنان در این گزارش ها بوده است.

سخنگوی دادستانی کل اضافه کرد که از مجموع 2 هزار و 527 مورد خشونت علیه زنان، 1 هزار و 240  مورد آن لت و کوب، 263 مورد آزار و اذیت، 217 مورد دشنام و تحقیر و 149 مورد تجاوز جنسی بوده است.

رسولی افزایش میزان حضور داستان های زن از 6 ولایت به 34 ولایت و همچنان افزایش کارمندان زن در داستانی ها از ۳ درصد به 22 درصد را از دیگر دست آوردهای دادستانی کل در سه تا چهار سال اخیر خواند.

او ادامه داد، دادستانی کل در کنار رسیدگی به قضایای خشونت علیه زنان، به منظور کاهش جرایم خشونت و رسیدگی به موقع رویدادها، آمریت های دادستانی مبارزه با خشونت علیه زنان را در 34 ولایت ایجاد کرده و نیز در یک اقدام تازه در سال روان، به منظور مبارزه موثر برای کاهش و از بین بردن عوامل آزار واذیت زنان و ایجاد فضای امن و مصون کاری در نهادهای دولتی و خصوصی، دادستانی های مبارزه با آزار و اذیت زنان را نیز ایجاد کرده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان