جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

تمنا: آرای غیر بایومتریک و قبل و بعد از زمان رای دهی باطل شود

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

دسته انتخاباتی تدبیر و توسعه به رهبری فرامرز تمنا اعلام کرده است که طبق توافق نامزدان انتخاباتی با کمیسیون مستقل انتخابات بر عدم شمارش آرای غیربایومتریک، این کمیسیون شمارش آرایی که در دستگاه بایومتریک ثبت نشده و یا کارت حافظه آن مفقود شده یا شکسته است را متوقف، و تمامی این آرا را باطل اعلام کند.

این دسته انتخاباتی امروز سه‌شنبه(21عقرب) با نشر یک اعلامیه گفته است که این تیم عزم کمیسیون مستقل انتخابات مبنی بر ایجاد شفافیت در شمارش آرا را می ستاید و از رهبری و کمیشنران این کمیسیون می‌خواهد که به هیچ صورت تحت فشار و تهدید هیچ گروه سیاسی قرار نگیرند.

در این اعلامیه آمده است که روند جاری شمارش آرا به بن‌بست خورده و بیمِ آسیب دیدگی دوباره یک روند ملی می‌رود.

این دسته انتخاباتی در اعلامیه خود خواهان ابطال آرایی شده که در دستگاه بایومتریک ثبت نشده، دستگاه بایومتریک و کارت حافظه آن مفقود شده و یا هم قبل و بعد از زمان رای دهی در روز شش میزان استفاده شده است.

tamana

فرامرز تمنا از کمیسیون انتخابات خواسته است که در اعلام نتیجه انتخابات، بیش از این تأخیر نکند و نتیجه ابتدایی را بر اساس مجموع آرایی که توسط شرکت دارملوک معتبر شناخته شده است، طبق تقویم، به تاریخ 23 عقرب اعلان کند.

وی در اعلامیه خود برای پایان بن‌بست انتخاباتی، پیشنهاد کرده است تا دو روز دیگر یک «کمیته با صلاحیت» مشتمل بر کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی، یک نماینده از هر نامزد ریاست جمهوری، یک نماینده از وزارت عدلیه، یک نماینده از اتحادیه حقوقدانان افغانستان و یک نماینده از هر نهاد مدنی مرتبط با انتخابات، تشکیل شود تا در این خصوص تصمیم نهایی گرفته شود.

تیم تدبیر و توسعه در پیشنهاد خود حضور نماینده یوناما و نهادهای بین‌المللی نظارت بر انتخابات افغانستان را بدون حق رای، در این کمیته بلامانع دانسته است.

این در حالی است که پیش از این دسته های انتخاباتی ثبات و همگرایی، امنیت و عدالت، امنیت و عدالت اسلامی و نیز شورای کاندیدان ریاست جمهوری خواهان ابطال آرای غیر بایومتریک و آرایی که قبل و بعد از زمان انتخابات مورد استفاده قرار گرفته، شده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان