نخستین اعتراض ها به بازشماری آرا؛ هواداران ثبات و همگرایی دروازه گدام کمیسیون انتخابات در تخار را بستند

توسطروایت زنده

آبان ۲۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مقام های محلی می گویند که هوادران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی در واکنش به روند شمارش آرا، دروازه گدام کمیسیون ولایتی انتخابات تخار را بسته اند.

جواد هجری، سخنگوی والی تخار به خبرنامه گفت: هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی صبح امروز دوشنبه(20عقرب) در واکنش به روند شمارش آرا، وست‌به یک حرکت اعتراضی زدند.

هجری افزود، معترضین در تجمع شان مقابل دفتر ولایتی کمیسیون مستقل انتخابات، مخالفت شان را با روند شمارش آرا اعلام کرده و دروازه گدام این کمیسیون را بستند.

election

او تاکید کرد، این موضوع از ولایت تخار به صورت کتبی با مقامات در مرکز شریک شده است.

این در حالی است که عبدالله عبدالله، رییس دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی روز گذشته در یک گردهمایی خواهان توقف روند بازشماری آرای انتخابات ریاست جمهوری شده بود. او هشدار داده که بازشماری آرا در غیاب ناظران این تیم مشروعیت ندارد و این تیم دست به اقدامات مسالمت‌آمیز خواهد زد.

هرچند کمیسیون انتخابات به رغم هشدارها و تحریم ها روند بازشماری آرا را در ولایت ها آغاز کرد،  اما بنیاد انتخابات شفاف افغانستان “تیفا” این تصمیم را خلاف قانون تعدیل شده انتخابات دانسته، گفته که روند بازشماری آرا بدون در نظرداشت قوانین، مقررات و لوایح و تعهدات قبلی کمیسیون انتخابات، بحران زا است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *