جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
7 بازدید

غلبه بر بیم و هراس؛ ۷ نوع ترس که شما را عقب می کشند

خواندن 4 دقیقه
0
(0)

با شناسایی چیزهایی که شما را عقب نگه می‌دارند، بهتر می‌توانید تغییرات لازم برای غلبه بر آن‌ها را ایجاد کنید.

۱. تعویق انداز

کسانی که کارشان را مرتب به تعویق می‌اندازند  اغلب بیش از حد نگران حاصل و بازده نهایی کاری که انجام می‌دهند هستند و اصرار دارند همه چیز عالی باشد. به همین دلیل: به جای این‌که به سادگی مشغول کار شوند، زمان بسیار زیادی را صرف برنامه‌ریزی و تحقیق می‌کنند. آن‌ها حتی از همان ابتدای امر نیز خودشان را به عقب می‌کشند.

کسانی که کارشان را مرتب به تعویق می‌اندازند اغلب بیش از حد نگران حاصل و بازده نهایی کاری که انجام می‌دهند هستند.
کسانی که کارشان را مرتب به تعویق می‌اندازند اغلب بیش از حد نگران حاصل و بازده نهایی کاری که انجام می‌دهند هستند.

برای تعویق اندازها: مهم این است که از ترس از شروع کردن عبور کنند.

دکتر هاچ، روانپزشک، می‌گوید: «ممکن است شروع کردن یک کار حسی شبیه به بالا رفتن از یک تپه بزرگ باشد، ولی شما نمی‌توانید چیزی را که وجود ندارد ویرایش یا اصلاح کنید. مراقب باشید انرژی‌تان را صرف محصول نهایی نکنید؛ بلکه از انرژی‌تان برای رفع مشکلات طرح کلی یا محرک اولیه استفاده کنید.»

۲. دنبال کنندگان قانون

این افراد برای پیروی از قوانین دقیق و اصول راهنمای وضع شده توسط اطرافیان ساخته شده‌اند. آن‌ها مدام درگیر این هستند که تصمیم درستی بگیرند، صرف نظر از تاثیر احتمالی که آن تصمیم بر موفقیت‌شان خواهد داشت.

بهترین راه برای فائق آمدن بر این ترس عبارت است از توجه به خودتان و مهربان بودن با خودتان.

فرصت تصمیم‌گیری اشتباه احتمالی را برای خودتان فراهم کنید و وقتی اشتباه کردید به خودتان اطمینان بدهید که همه چیز خوب است و مشکلی پیش نیامده است.

۳. در تلاش برای جلب رضایت دیگران

این دسته از افراد با ترس از قضاوت درگیر هستند و نگران هستند دیگران را ناامید کنند. آن‌ها به سختی می‌توانند برای دیگران حد و مرز بگذارند و «نه» بگویند.

خانم هاچ می‌گوید: «تنها راه برای این‌که یاد بگیرید این شرایط را تغییر بدهید این است که مراقب خودتان باشید. به خودتان یادآوری کنید که شما، به اندازه دیگران، شایسته هستید در اولویت قرار بگیرید.»

۴. طرد شده

ممکن است این دسته از افراد از بیرون ظاهری نترس داشته باشند، ولی از درون، بزرگ‌ترین ترس آن‌ها طرد شدن است. بنابراین، آن‌ها اغلب در ابتدای امر دیگران را از خودشان می‌رانند تا از شکسته شدن قلب خودشان جلوگیری کنند.

فرصت دادن به دیگران می‌تواند نتایج غیرمنتظره‌ای به همراه داشته باشد. به دنبال شواهدی بگردید که نشان دهند مي‌توانید به دیگران اعتماد کنید و بدانید اگر شرایط خوب پیش نرفت همواره در مرحله نهایی تجربه کسب کرده‌اید.

ممکن است این دسته از افراد از بیرون ظاهری نترس داشته باشند، ولی از درون، بزرگ‌ترین ترس آن‌ها طرد شدن است.
ممکن است این دسته از افراد از بیرون ظاهری نترس داشته باشند، ولی از درون، بزرگ‌ترین ترس آن‌ها طرد شدن است.

۵. بدون اعتماد به نفس

این دسته از افراد از این می‌ترسند که به اندازه کافی خوب نباشند. افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند در مورد توانایی‌ها و قابلیت‌های‌شان احساس عدم اطمینان دارند.

یک راه بسیار خوب برای فائق آمدن بر عدم اعتماد به نفس این است که هر از گاهی از منطقه امن‌تان خارج شوید و از نتایج آن یادداشت برداری کنید. وقتی فعال بودن در زندگی را تمرین کنید، از توانایی‌های‌تان شگفت‌زده خواهید شد.

۶. بهانه‌تراش

بهانه‌تراش‌ها در قبول مسئولیت برای انتخاب‌ها و اهداف زندگی با مشکل مواجه هستند. آن‌ها به جای این که رهبری را برعهده بگیرند، عقب می‌نشینند و از پذیرش مسئولیت سر باز می‌زنند.

تلاش کنید اهداف کوچک روزانه‌ای انتخاب کنید و به آن‌ها پایبند بمانید.

۷. بدبین

بدبین‌ها از سختی و گوناگونی هراس دارند. افرادی که بدبین هستند غالبا به خاطر شرایط یا مشکلات گذشته با کنونی احساس می‌کنند قربانی شده‌اند. این دسته از افراد به مشکلات به شکل علائم ایست و دلیلی برای تسلیم شدن نگاه می‌کنند.

به دشواری‌ها به چشم سکوی پرتاب و درس نگاه کنید. همه ما در زندگی‌مان دشواري‌هایی داشته‌ایم و همه چیز به نوع نگاه‌مان به این مشکلات برمی‌گردد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان