دولت ساز: تیم های انتخاباتی از اظهار نظر غیرمسئولانه خودداری کنند

توسطروایت زنده

آبان ۱۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

کمیته سیاسی ستاد انتخاباتی دولت ساز از تیم های انتخاباتی خواسته است که از اظهار نظرهای غیرمسئولانه و بدون دلایل و مدارک، خودداری کرده و با رعایت اصول رفتار کاندیدان در روند انتخابات و تامین شفافیت، با کمیسیون های انتخاباتی همکاری کنند.

کمیته سیاسی تیم دولت ساز شب گذشته(شنبه، 18عقرب) با نشر یک اعلامیه گفته است که مردم افغانستان منتظر اعلان نتیجه انتخابات اند.

این دسته انتخاباتی در اعلامیه خود از کمیسیون های انتخاباتی خواسته است که در روشنایی قوانین نافذه، مقررات و طرزالعمل های انتخاباتی، تقویم کاری خویش را رعایت و نتایج انتخابات ۶ میزان را در زمان و موعد جدید تعیین شده اعلان نماید.

ghani

در اعلامیه این دسته انتخاباتی تاکید شده که تعویق بی مورد اعلان نتایج انتخابات، کشور را در حالت ابهام قرار می دهد و این حالت مبهم صدمه مستقیم و غیرمستقیمی به اقتصاد کشور و روند صلح وارد می کند.

این دسته انتخاباتی تاکید کرده است که کمیسیون های انتخاباتی باید نتیجه ابتدایی انتخابات را به تاریخ 23 عقرب اعلان نمایند و معطل قراردادن دوباره اعلان نتیجه ابتدایی، هیچ توجیه قانونی نخواهد داشت.

این در حالی است که روز گذشته کمیسیون مستقل انتخابات روند بازشماری آرا را آغاز کرد که این اقدام با واکنش دیگر دسته های انتخاباتی روبرو شد.

دسته انتخاباتی داکتر عبدالله عبدالله، رحمت الله نبیل، گلبدین حکمتیار  و شورای کاندیدان ریاست جمهوری بدون معلوم نبودن سرنوشت حدود 300 هزار آرای مشکل دار بایومتریکی، آغاز این روند را قانون شکنی خواندند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *