عمر: لیست اشتراک کنندگان نشست بیجینگ نهایی شده/ هیئت مختصری از آدرس حکومت به چین می رود

توسطروایت زنده

آبان ۱۶, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

مشاور رییس جمهور در روابط عامه و امور استراتژیک می گوید، لیست اشتراک کنندگان در نشست بین الافغانی بیجینگ چین نهایی شده و هیئت مختصری متشکل از تمام اقشار افغانستان زیر چتر حکومت در این نشست اشتراک خواهد کرد.

وحید عمر امروز پنج شنبه(16عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفت: “دولت خوهان انحصار پروسه صلح نیست،  دولت خواهان یکپارچگی و اتحاد نظر در پروسه صلح است”.

وی افزود: “حکومت مانع صلح نیست. کسانی که می گویند حکومت مانع صلح است، در سوء تفاهم قرار دارند و حکومت مانع معاملات پشت پرده صلح است.”

wahid omar

مشاور رییس جمهور در روابط عامه و امور استراتژیک تاکید کرد: پیش‌شرط حکومت افغانستان برای مذاکرات صلح، آتش‌بس از سوی طالبان است و طالبان با اعلام آتش‌بس اراده و استقلال خود را برای مذاکرات صلح نشان دهند.

وی با بیان این که حکومت مانع معامله‌ای با دیدگاه پیچیده تحت نام صلح است، خاطرنشان کرد: خط سرخ حکومت، صلح پایدار و باعزت برای مردم افغانستان است؛ صلحی که به دنبال آن جنگ تازه ای وجود نداشته باشد.

وحید عمر ادامه داد که طرف مذاکره با طالبان، حکومت افغانستان است و آدرس دومی در این مورد وجود ندارد.

وی در حالی از نهایی شدن لیست اشتراک کنندگان حکومت افغانستان در نشست بین الافغانی چین خبر داده که این نشست تا مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *