جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

میک: تعلیمات خصوصی افغانستان در برابر فساد آسیب پذیر است

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

کمیته مستقل نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری می گوید که تعلیمات خصوصی افغانستان در برابر فساد آسیب پذیر است.

مسوولان در کمیته مستقل نظارت و ارزیابی مبارزه با فساد اداری(میک) روز گذشته(چهرشنبه، 15عقرب) در یک نشست خبری، پنجمین گزارش نظارتی خود از تطبیق سفارشات ارایه شده در وزارت معارف را نشر کرد.

این نهاد گفته است که وزارت معارف و دیگر همکاران ذی دخل در این بخش توانسته اند، در جریان این دوره نظارتی، ۹ سفارش جدید را به گونه کامل تطبیق کند.

میک افزوده است که مجموع سفارشاتی که از هنگام نشر گزارش ارزیابی اصلی در اکتوبر 2017 به شکل کامل در وزارت معارف تطبیق گردیده، به 37 سفارش از مجموع 113 سفارش است.

MEC

این نهاد نظارتی خاطرنشان کرده است که 76 سفارش باقی یا به طور قسمی تطبیق گردیده و یا هم کار روی آن ها آغاز شده است.

میک تاکید کرده که مکاتب خصوصی در افغانستان به لحاظ کمی رشد داشته است و مقرره موسسات تعلیمات خصوصی  سال 1398 با شرایط و معیارهای سخت گیرانه قابل تطبیق نبوده و در مواردی باعث فساد شده است.

این نهاد اضافه کرده است که یافته های نظارتی آنان نشان می دهد که اکثریت مکاتب خصوصی شرایط تعریف شده این مقرره را ندارد و این باعث شده هیات بررسی وزارت معارف با مکاتب خصوصی وارد معامله شود و علاوه بر این، اعطای جواز توسط ریاست تعلیمات خصوصی در وزارت معارف به مکاتب خصوصی، در مقابل فساد آسیب پذیر است.

این در حالی است که نزدیک به 2 هزار و 218 مکتب خصوصی در سراسر کشور فعالیت دارد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان