تلاش ترکیه برای دادن مجوز چوپانی به مهاجران افغانستانی

توسطروایت زنده

آبان ۱۴, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

چوپانی در مقایسه با سایر کارهای کشاورزی در ترکیه نسبتا بهتر است. با این حال، پرورش دهندگان محلی در ترکیه از کمبود متقاضی چوپانی شکایت دارند.

با وجود دستمزد ماهانه حداقل 5000 TL و پرداخت هزینه های اضافی، ترکیه از کمبود 150 هزار چوپان رنج می برد. برای رفع این مسئله، اتحادیه پرورش دهندگان برای یک راه حل عملی به دولت متوسل شده اند: دادن مجوز به مهاجران افغانستانی برای کار به عنوان چوپان.

برخی از مزارع قبلا چوپان افغانستانی را به کار می گرفتند، زیرا بسیاری از این مهاجران قبلا تجربه چوپانی دارند. با این حال ، در حال حاضر ، بیشتر آن ها کارهای غیرقانونی می کنند.

Afghan Migrants

نیهات شلیک، رئیس اتحادیه مرکزی پرورش دهندگان گوسفند و بز ترکیه می گوید که مشکلات این بخش از یافتن چوپان های خوب ناشی می شود. او شکایت می کند و می گوید: “مردم می خواهند وارد دامداری شوند، اما مشکلی در اشتغال چوپان وجود دارد.”

او می گوید، دولت اکنون مشغول تنظیم مقررات است تا به مهاجران افغانستان اجازه دهد تا به عنوان چوپان کار کنند.

شلیک می گوید: “وقتی این قانون به مرحله اجرا برسد، شرایط کار آن ها بهتر خواهد شد و حتی قادر خواهند بود خانواده های خود را تامین کنند. پرورش در بسیاری از کشورها یک تجارت خانوادگی است و یک خانواده کوچک می توانند حداقل به 3000 حیوان رسیدگی کنند.”

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. تعداد آرا: 1

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *