جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
3 بازدید

عبدالله: رفاه و ثبات منطقه در گرو صلح و ثبات در افغانستان است

خواندن 3 دقیقه
0
(0)

رییس اجرایی حکومت می گوید، رفاه منطقه‌ سازمان همکاری‌های شانگهای به صلح و ثبات در افغانستان پیوند دارد و لازم است تا به صورت مشترک و سازنده برای حل چالش‌های مشترک منطقه برای یافتن راه حل عادلانه و پایان جنگ تلاش کنیم.

عبدالله عبدالله که امروز شنبه(11عقرب) در هژدهمین نشست سران سازمان همکاری های شانگهای در تاشکند سخن می‌گفت، همکاری‌های منطقه‌ای را  از عناصر کلیدی سیاست خارجی، امنیتی و اقتصادی افغانستان خوانده و تاکید کرد: افغانستان باور دارد با استفاده از همکاری‌های منطقه‌ای و همگرایی، نه تنها می‌توان به استفاده‌ به موقع از فرصت‌ها برای توسعه و پیشرفت در منطقه‌ وسیع و ثروت‌مند دست یافت، بل‌که می‌توان بر موانع ساختاری غالب شویم و با چالش‌های مشترک در همکاری و تعاون با یکدیگر مقابله نماییم.

وی با بیان این که افغانستان به سازمان همکاری‌های شانگهای به عنوان یکی از نهادهای مهم منطقه‌ای برای طرح و تطبیق دیدگاه‌ها، سیاست‌ها و برنامه‌های منطقه‌ای نگاه می کند، افزود: افغانستان در خط اول مبارزه با تهدید تروریزم فرامرزی و بین‌المللی قرار دارد و نیروهای دفاعی افغانستان با مجموعه‌ای از گروه‌های دهشت‌افگن با پیوندهای منطقه‌ای و بین‌المللی، که تهدیدی مشترک برای همه‌ کشورهای جهان به ویژه کشورهای منطقه است، در حال جنگ است.

عبدالله تاکید کرد: افغانستان جنگ با تروریزم را به همکاری کشورهای منطقه و دیگر دوستان بین‌المللی‌با قربانی‌های فراوان و هزینه‌های هنگفت مالی و جانی، به پیش می‌برد.

abdullah 2

وی در مورد انتخابات گفت: مردم افغانستان به رغم چالش‌ها و تهدیدهای طالبان و داعش، به خاطر حمایت از مردم‌سالاری و دستاوردهای سالیان اخیر، پای صندوق‌های رأی رفتند. برگزاری یک انتخابات شفاف و با اعتبار از خواست‌های اساسی مردم افغانستان است و کمیسیون‌های مستقل انتخابات و شکایات انتخاباتی روی نهایی سازی نتایج کار می‌کنند.

رییس اجرایی حکومت ادامه داد، افغانستان به روند صلح از طریق گفتگو متعهد است و باور دارد که منطقه‌ به اتخاذ یک استراتژی موثر مقابله با دهشت‌افکنی به عنوان یک نیاز فوری برای برخورد با تهدیدهای رو به ‌افزایش نیاز مبرم دارد.

او اضافه کرد که تداوم و گسترش همکاری‌های مشترک کشورهای منطقه و جهان در مبارزه با پدیده‌ شوم تروریزم و مقابله با تهدیدهای مشترک برخاسته از آن، نیاز مشترک همه کشورها است و بر این اساس، پیشنهاد می‌کنیم تا سازمان همکاری‌های شانگهای اقدامات لازم را برای اتخاذ یک استراتژی برای مقابله با تروریزم در منطقه با تعاون و همکاری مشترک روی دست گیرد.

عبدالله همچنان افزود: تلاش‌ها برای دست‌یافتن به صلح و راه حل سیاسی برای پایان جنگ و خشونت ‌در افغانستان ادامه دارد. مردم افغانستان از تلاش‌هایی ‌که به صلح عادلانه، دایمی و با اعتبار منتهی گردد، حمایت می‌کنند و برای دست‌یافتن به صلح باید همه طرف‌ها به خواست و اراده مردم پای‌بند باشند.

وی تصریح کرد که برای تقویت اجماع داخلی در راستای دست‌یافتن به صلح تلاش می‌کند و نیز امیدوار است با تمام طرف‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به صورت مشترک کار کند.

رییس اجرایی حکومت در این نشست از تلاش‌های ایالات متحده امریکا، اتحادیه اروپا، فدراسیون روسیه، جمهوری ازبکستان، جمهوری چین و سایر کشورها برای دست‌یافتن به صلح پایدار در افغانستان نیز استقبال کرد.

او همچنان ایجاد فضای مناسب برای توسعه‌ تجارت ‌میان کشورهای عضو سازمان شانگهای را از طریق هوا، زمین و قطار، کمک کننده به صلح و ثبات در افغانستان و منطقه‌ سازمان همکار‌های شانگهای خواند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان