غنی: هدف پلان صلح تقویت ظرفیت حکومت و راه های ادغام طالبان است

توسطروایت زنده

آبان ۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس جمهور غنی در دیدار با مسوولین انستیتوت صلح امریکا در کابل، هدف از پلان هفت ماده ای صلح را تقویت ظرفیت ها در حکومت و راه های ادغام طالبان خوانده است.

ارگ ریاست جمهوری شب گذشته(6عقرب) در یک خبرنامه گفته است، در این دیدار که عصر روز گذشته در ارگ انجام شده، هر دو طرف در مورد فعالیت ها و برنامه های انستیوت صلح امریکا در زمینه صلح و نهادینه ساختن دموکراسی در افغانستان گفتگو کرده اند.

ghani

رییس جمهور در این دیدار ضمن تشریح پلان هفت ماده‌ای حکومت افغانستان برای تامین صلح پایدار، تاکید کرده است: “هدف پلان هفت ماده‌ی صلح این است که ظرفیت ها در حکومت تقویت یابد و راه های ادغام طالبان جستجو گردد و همچنان روی عملی سازی اولویت ها به ویژه راهکارهایی که تنش و منازعات را به سطح ولسوالی ها از بین می برد، کار شود”.

کی ضمن تاکید بر تقویت حکومتداری، اضافه کرده است که حکومت در خصوص ارزیابی و شناسایی عوامل جنگ در افغانستان بیشتر کار خواهد کرد و مسئله جمهوریت و شهروندی، موضوعات بسیار اساسی برای افغانستان است تا صلح به یک واقعیت مبدل شود.

ارگ ریاست جمهوری تاکید کرده، در این دیدار دو طرف روی عوامل ادامه منازعات در افغانستان به ویژه جنگ تحمیلی طالبان علیه مردم نیز گفتگو کرده اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *