جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
بازدید

دبیرکل ناتو: طالبان باید تعهد، از خودگذری و تمایل به صلح واقعی را نشان بدهد

خواندن 1 دقیقه
0
(0)

دبیرکل سازمان پیمان اتلانتیک شمالی “ناتو” می گوید که از  آغاز مجدد گفتگوهای صلح با طالبان استقبال می کند، اما طالبان باید تعهد، از خودگذری و تمایل برای صلح واقعی را نشان بدهد.

ینس استولتنبرگ امروز چهارشنبه(1عقرب) در یک نشست خبری گفت: “ما مجددا بر ماموریت مان در افغانستان متعهد می شویم، تا مطمین شویم افغانستان یک بار دیگر به بهشت امنی برای هراس افگنان بین المللی مبدل نخواهد شد.”

استولتنبرگ افزود، ناتو با امریکا یکجا به افغانستان رفته و یکجا نیز در مورد آینده حضورشان در این کشور تصمیم خواهند گرفت.

Nato

او تاکید کرد، خلافت فیزیکی گروه داعش در عراق و سوریه از بین رفته و برای بخشی از ماموریت جهانی ناتو علیه داعش، این پیمان نمی خواهد یک بار دیگر  داعش در افغانستان قدرت گیرد.

استولتنبرگ خاطرنشان کرد، هرگونه خروج از افغانستان به توافق سیاسی بستگی دارد و میان حضور نظامی و راهکار سیاسی تضادی وجود ندارد، بلکه به توافقی نیاز است تا تمام دست‌آوردهای مردم افغانستان در آن حفظ شود.

دبیرکل ناتو در حالی از آغاز مجدد گفتگوهای صلح استقبال می‌کند که قرار است وزیران دفاع کشورهای عضو این پیمان فردا پنج‌شنبه در مورد اوضاع امنیتی افغانستان گفتگو کنند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان