آغاز دور تازه سفرهای خلیلزاد در مورد صلح افغانستان با سفر به بروکسل

توسطروایت زنده

مهر ۳۰, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

زلمی خلیلزاد، نماینده‌ ویژه امریکا در امور صلح افغانستان دور تازه‌ای از سفرهایش را در مورد صلح افغانستان از بروکسل آغاز کرده است.

وزارت خارجه امریکا شب گذشته(دوشنبه، 29میزان) با نشر یک اعلامیه گفته است، خلیلزاد در دور تازه سفرهایش برای صلح افغانستان به بروکسل رفته و قرار است که با شرکای امریکا، از جمله سازمان ناتو، اتحادیه‌ اروپا و سازمان ملل متحد روی تلاش‌ها برای رسیدن به صلح در افغانستان گفت‌وگو کند.

در اعلامیه وزارت خارجه امریکا امده است که خلیلزاد در این دور از سفرها با همتایان روسی و چینی‌اش نیز دیدار و روی منافع مشترک‌ دو طرف برای پایان جنگ در افغانستان گفتگو کند.

khalilzad 1

این دور از سفرهای خلیلزاد در حالی شروع شده است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور امریکا به تاریخ 16 سنبله پس از ۹ دور، گفتگوهای صلح در دوحه را متوقف کرد.

این در حالی است که روز یک‌شنبه وزیر دفاع و رییس مجلس نمایندگان امریکا در سفرهایی از قبل اعلان نشده وارد کابل شدند و با رهبران حکومت وحدت ملی، درباره‌ روند صلح افغانستان گفتگو کردند.

پیش از این نیز نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان و شماری از سیاسیون افغانستان خواهان آغاز گفتگوهای صلح میان طالبان و نمایندگان امریکا شده بودند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *