جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
2 بازدید

رییس کنگره امریکا: هرگز نمی خواهیم افغانستان دوباره به لانه تروریزم مبدل گردد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

رییس کنگره ایالات متحده امریکا که در یک سفر از قبل اعلام نشده در راس یک هیئت مجلس نمایندگان این کشور وارد کابل شده، در دیدار با رییس جمهور غنی تاکید کرده که امریکا نمی خواهد افغانستان دوباره به لانه تروریزم مبدل شود.

نانسی پلوسی روز گذشته(یک شنبه، ۲۸ میزان) در راس یک هییت مجلس نمایندگان امریکا و در یک سفر از قبل اعلام نشده، وارد کابل شده است. این سفر خانم پلوسی با سفر مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا به کابل همزمان شده است.

ارگ ریاست جمهوری امروز دوشنبه(29میزان) در یک خبرنامه گفته است، نانسی پلوسی در دیدار با رییس جمهور غنی گفته است: “دلیل حضور ما در افغانستان این است که یک زمانی طالبان در این کشور میزبان تروریستان بودند که بالای ما حمله کردند و ما هرگز نمی خواهیم که افغانستان دوباره به لانه تروریزم مبدل گردد.”

ghani 2

پلوسی افزوده که حفظ دست آوردها و تامین حقوق زنان افغانستان، یکی از اولویت ها در کنگره ایالات متحده امریکا است و مجلس امریکا برای دست آوردها، تعهدات و اولویت های افغانستان و همچنان به منافع ملی و تلاش های این کشور به خاطر دوستی دوامدار با ایالات متحده امریکا، احترام قایل است.

در این دیدار رییس جمهور غنی ضمن قدردانی از همکاری و حمایت های همیشگی مالی و سیاسی ایالات متحده امریکا به افغانستان در ۱۸ سال گذشته، تاکید کرده که مشارکت افغانستان با امریکا پایدار بوده و پایدار خواهد ماند.

رییس جمهور افزوده است که”تراژدی یازده سپتامبر کشورهای ما را با هم متحد ساخت و ما خواهان حمایت های امریکا از افغانستان و گسترش روابط میان دو کشور در عرصه های مختلف به ویژه در بخش امنیتی می باشیم”.

غنی اضافه کرده است، صلحی که به رهبری و مالکیت افغانستان باشد و ارزش های قانون اساسی و حقوق زنان در آن حفظ شود، برای دولت افغانستان اولویت دارد.

او تاکید کرده که چگونگی حضور ایالات متحده امریکا در افغانستان بر اساس پیمان هایی می باشد که بین دو کشور به امضا رسیده است و باید در مورد هر تصمیم مبنی بر چگونگی حضور نیروهای امریکا در افغانستان، میان دو کشور گفتگو شود.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
خرید سیستم طراحی خرید سیستم گیمینگ شیشه اتومبیل قیمت خرید تلویزیون ⭐️زیر6 میلیون⭐️ مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود درج آگهی رایگان