عبدالله در دیدار با پلوسی؛ مردم افغانستان به چیزی کم‌تر از شفافیت انتخابات قانع نیستند!

توسطروایت زنده

مهر ۲۹, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت و از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری در دیدار خانم نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا می گوید، مردم افغانستان منتظر اعلان نتایج انتخابات از سوی کمیسیون ‌مستقل انتخابات هستند و به چیزی کم‌تر از شفافیت قانع نخواهند بود.

ریاست اجرایی حکومت امروز دوشنبه(29میزان) در یک خبرنامه گفته است که عبدالله عبدالله روز گذشته در دیدار با خانم نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان امریکا که در راس یک هیئت از نمایندگان کنگره این کشور به کابل آمده، از کمک‌های این کشور و قربانی‌هایی که در مبارزه با دهشت‌افکنی و تأمین صلح در افغانستان داده، قدردانی کرده و خواهان ادامه همکاری‌های مشترک و استراتژیک میان دو کشور شده است.

عبدالله افزوده است که مردم افغانستان انتخابات ریاست‌جمهوری را مؤفقانه سپری کرده و به رغم تهدیدهای طالبان، برای دفاع از ارزش‌های مردم‌سالاری به پای صندوق‌های رأی رفتند و اکنون منتظر اعلان نتایج از سوی کمیسیون های انتخاباتی اند و به کمتر از شفافیت نیز قانع نمی شوند.

abdullah

او صلح را از اولویت‌های مردم افغانستان خوانده و تاکید کرده است، از ‌تلاش‌های صلح حمایت می‌کند و برای دست‌یافتن به صلح واقعی و قطع جنگ، آماده هرنوع قربانی است.

رییس اجرایی حکومت تصریح کرده است که مردم افغانستان در کنار این‌که خواهان صلح اند، از دست‌آوردهای سالیان اخیر و حقوق خود نیز پاسداری می کنند.

خانم نانسی پلوسی نیز در این دیدار گفته است که افغانستان و ایالات متحده دوستان و متحدان استراتژیک اند و دوستی و همکاری میان این دو کشور ادامه می‌یابد.

به گفته وی، آنان نمی‌خواهند افغانستان باردیگر به پناه‌گاه دهشت‌افکنان تبدیل شود.

رییس مجلس نمایندگان امریکا تاکید کرده که آنان می‌خواهند وضعیت افغانستان را از نزدیک تحت نظر داشته باشند تا فعالیت‌های دو کشور برای مقابله با دهشت‌افکنی هماهنگ ادامه یابد.

خانم پلوسی از برگزاری موفقانه انتخابات ریاست‌جمهوری در افغانستان استقبال کرد و بر شفافیت روند برای اعتباربخشی به دموکراسی و مشروعیت حکومت برخاسته از انتخابات تأکید کرد.

این دومین مقام ارشد ایالات متحده امریکا است که روز گذشته در یک سفر از قبل اعلام نشده وارد افغانستان شده است.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *