جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری برای مدت نامعلومی به تعویق افتاد

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

مسوولان در کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که به منظور شفافیت بیشتر، روند اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری برای مدت نامعلومی به تعویق افتاده است.

حوا علم نورستانی، رییس در کمیسیون انتخابات شام روز گذشته(27میزان) در یک نشست خبری گفت، بعضی اوقات ناظران تیم‌های انتخاباتی، خارج از محدوده کاری‌شان باعث اخلال کار کمیسیون انتخابات می‌شوند.

او همچنان به خاطر عدم اعلان نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری در زمان معین آن از مردم افغانستان معذرت خواست.

election

در همین مولانا عبدالله، کمیشنر کمیسیون انتخابات گفت: “معلومات ۲۹۸۶ دستگاه بایومتریک در حال انتقال به سرور مرکزی است و تعداد رای دهندگان بایومتریک؛ بعد از تصفیه سرور مرکزی کاهش خواهد یافت”.

عبدالله تاکید کرد، برمبنای فورم‌های نتایج در روز انتخابات، 2 میلیون و 145 هزار و 454 برگه رای در 23 هزار و 176 محل استفاده شده، اما اساس معلومات اولیه دستگاه‌های بایومتریک؛ در 23 هزار و 176 محل، به تعداد 1 میلیون و 786 هزار و 453 رای‌دهنده می‌باشد.

او اضافه کرد که همچنان در روز انتخابات در مجموع 34 هزار و 958 دستگاه بایومتریک مورد استفاده قرار گرفته که از این میان 34 هزار و 767 دستگاه آن به کمیسیون آورده شده و آرای 2 هزار و 888 دستگاه بایومتریک یه دلیل شکسته بودن شیشه آن، روشن نشدن دوباره و نگرفتن عکس، قرنطین شده است”.

از سویی هم رییس‌جمهور غنی با استقبال از تاخیر در اعلان نتایج انتخابات ریاست جمهوری گفته است: “مردم افغانستان مشتاق اند که نتایج انتخابات ریاست جمهوری اعلام شود، اما ما به تصمیم کمیسیون انتخابات برای موکول کردن اعلام نتایج برای اطمینان از عدالت، شفافیت و پاسخگویی به رای نهایی احترام می‌گذاریم.”

انتخابات ریاست جمهوری به تاریخ 6 میزان در کشور برگزار شد و پیش از این کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرده بود که نتایج ابتدایی این انتخابات را به تاریخ 27 میزان اعلان می کند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان