غنی: اکادمی پولیس افغانستان به نام جنرال عبدالرازق نام‌گذاری می‌شود

توسطروایت زنده

مهر ۲۷, ۱۳۹۸ به روز رسانی : اسفند ۱۳, ۱۴۰۲

رییس‌جمهور غنی می‌گوید که به پاس فداکاری و زنده نگهداشتن راه جنرال عبدالرازق، آکادمی پولیس افغانستان به نام او نام‌گذاری می‌شود.

محمد اشرف غنی روز گذشته(جمعه، 26 میزان) در مراسم گرامی‌داشت از اولین سالروز ترور جنرال عبدالرازق، فرمانده پولیس پیشین ولایت قندهار گفت: “من به عنوان سرقوماندان اعلی قوای مسلح کشور از قهرمانی‌ها و فداکاری‌های او در راه حمایت از مردم، قدردانی و تشکر می کنم.”

او افزود که خون قربانیان نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان هدر نرفته، بلکه قربانی‌های آن‌ها سبب شده که کشور از یک آزمون بزرگ مردم‌سالاری سربلند بیرون آید و با وجود تهدیدات، نگرانی‌ها و توطیه‌ها در برابر مردم سالاری و نظام جمهوری، نیروهای امنیتی و دفاعی توانستند امنیت انتخابات ریاست جمهوری را به گونه بهتر تامین کنند.

ashraf ghani

رییس‌جمهور اضافه کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان در سال جاری چهار موج حملات بزرگ طالبان را درهم کوبیده و ناکام ساختند.

او خاطرنشان کرد که مردم و دولت افغانستان خواستار صلح پایدار و با عزت اند و تمام تلاش‌ها، به هدف رسیدن به صلح متعهد است.

غنی تصریح کرد، حکومت افغانستان صلح را یک روند ملی خوانده و پیوسته تلاش نموده تا گام‌های همه جانبه را در این راستا، بردارد.

جنرال عبدالرازق اچکزی یک سال پیش پس از یک نشست امنیتی در شهر قندهار با حضور مقام‌های محلی و فرماندهان نیرو‌های امریکایی، مورد حمله و تیراندازی یک فرد نفوذی طالبان قرار گرفت و کشته شد.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *