جدیدترین اخبار روز جهان
رزرو تبلیغات
بدون نظر
1 بازدید

نگرانی از خروج زودهنگام؛ نمایندگان کنگره امریکا بر اهمیت حفظ پیشرفت‌ها در افغانستان تأکید دارند

خواندن 2 دقیقه
0
(0)

سوزان دیویس و مارتا روبی، نمایندگان کنگره ایالات متحده روز جمعه(26 میزان) در یک گفتگوی دوجانبه در موسسه صلح این کشور، در مورد دست‌آوردهای برجسته در افغانستان بحث کردند.

به دنبال تعلیق مذاکرات صلح ایالات متحده و طالبان در اوایل ماه گذشته، بسیاری از کارشناسان در افغانستان و ایالات متحده، از این ترس دارند که این کشور با معاهده یا بدون تفاهم‌نامه‌ای که تضمین‌کننده صلح و ثبات در افغانستان باشد، از این کشور خارج شود.

به گزارش موسسه صلح امریکا، در این گفت‌وگو، دیویس تأکید كرد كه پیشرفت زنان در افغانستان با سرعتی بیش از حد، حتی نسبت به ایالات متحده در حال پیشرفت است.

در حالی که دیویس و روبی هر دو در پایان دور فعلی خود در کنگره بازنشسته می‌شوند، “بسیار امیدوار” هستند که نشست سالانه کنگره برای افغانستان ادامه یابد تا در مورد تغییرات بسیار امیدوارکننده‌ای که در کشور انجام شده، تأمل شود.

وی گفت: “با وجود برنامه‌های جنجالی اعضای کنگره، اعضای جدید کنگره نیز علاقه زیادی به ادامه این روند دارند.”

هیات کنگره امریکا هر سال در روز مادر به افغانستان می‌رود و با اعضای نیروهای مسلح آمریکایی و زنان افغانستان دیدار می‌کند.

 در طی چندین روز، آن‌ها همچنین از برخی مناطق دورافتاده کشور بازدید می‌کنند تا بهصورت حضوری با زنان محلی در مورد تغییرات زندگی آن‌ها دیدار و گفتگو کنند.

هر دو عضو این کنگره بر نقش زنان در پیشرفت افغانستان و همچنین نقش آن‌ها در برقراری صلح در کشور تأکید دارند.

روبی نیز بیان کرد: “طرز برخورد با زنان و محافظت از آنان در افغانستان، قدرت آن کشور را نشان می‌دهد.”

وی اضافه کرد که فرصت دادن به این زنان از اهمیت حیاتی برخوردار است و تعداد زیادی از زنان افغانستان وجود دارند که بسیار قربانی داده‌اند.

هر دو عضو کنگره آمریکا از سال 2007 به این سو رهبری گروهی از اعضای کنگره را در سفر به افغانستان داشتند و بعد از یک دهه بازدید از این کشور، پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای را در کشور شاهد بوده‌اند.

چقدر این پست مفید بود؟

روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 0 / 5. تعداد آرا: 0

تا الان رای نیامده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهید.

دیدگاه‌ها

افزودن دیدگاه

لینک های مفید
خبرنامــــــــــــه را ببینید
مجله اخبار روز استادورک قیمت تلویزیون ارزان ⭐️زیر6 میلیون⭐️ قبرس شمالی نیولایف توری حصاری خرید و فروش شرکت جعبه سازی خرید نهال صنوبر ترکیه دیوارپوش فومی قیمت یخچال فریزر دوقلو دیپوینت شیشه اتومبیل خرید سرور کارکرده اچ پی hp بیت کوین چیست مدل لباس و آرایش بهترین فیلم های 2024 گن بعد از جراحی لوله پلی اتیلن خرید ابزار دقیق مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل خرید آپارتمان در چیتگر خرید کفش جردن بروکرهای فارکس را با یک کلیک مقایسه کنید خرید ویلا ساحلی در سرخرود کمربند فلکسی پرو درج آگهی رایگان